Gå til innhold

Hvor stort minnekort støttes av Pentax K20?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det burde manualen gi svar på, men kanskje du skal spørre deg selv hvorfor du vil "putte alle eggene i en kurv".

Veldig kjedelig hvis du snubler da.

Er vel alment anbefalt og fordele bildene på flere kort,det for å unngå og miste alle bildene hvis kortet streiker,eller hvis du i en situasjon hvor du ikke får tak på nytt kort er det greit og ha backup kort.

De mengdene du snakker om så er vel risken større for problemer med kortet.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Jeg har Samsung GX-10 (samme som k10d) og jeg har ingenproblemer med mitt Sandisk Ultra 16 GB.

Det er ikke alltid fordel med mange små minnekort. Når jeg er på billøp og tar bilder under løpene bruker jeg alltid 16 GB kortet. Grunnen er at jeg tar så veldig mange bilder etter hver andre at med mindre minnekort må jeg bytte kort flere ganger i løpet. Noe som er veldig lite praktisk.

Er jeg derimot på ferie eller noe slikt, da har jeg heller flere små minnekort med meg :)

Lenke til kommentar

Det er argumenter og hensyn å ta i begge retninger, men når det går "åt helve__" en gang, så ryker hele løpet på en gang. Da er kanskje ikke noen kortbytter så tungvindt.

Ser med gru på folk som f.eks. reiser på en lengre ferie med et svært minnekort og f.eks. blir ranet på vei hjem til flyplassen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...