Gå til innhold

Hvorfor akkurat kristendommen?


Anbefalte innlegg

Til dere som er ny-religiøse og kristne.

Hvorfor akkurat denne religionen?

Hvorfor ikke jødedommen, islam, buddismen eller noe annet?

 

Har lest litt på forumet og min oppfatning er at kristne ikke liker muslimer.

Hvorfor det? Historisk sett er kristendommen og islam nesten helt like (ille).

 

 

 

Hvordan ville Norge ha vært hvis kristendommen aldri satte sin fot innenfor landets grenser 1000 år siden?

 

Blir litt morsomt å høre deres meninger om dette.

 

Uten kristendommen ville nordmenn ha vært ett sterkere folkeslag. Vi ville ikke ha mistet 2/3 deler av befolkningen i 1350-1380 og p.g.a. dette ville vi ikke ha vært i union med Danmark i 400år(og Sverige i 100år). Dette ville ha gjort oss anderledes enn det vi er idag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Folk tror som oftest på den religionen de blir oppvokst med.

 

.... og det gjelder alle religioner. Er du født i bagdad er mulighetene for at du blir muslim overveldende, er du født på bibelkysten her i landet er det stor mulighet for at du er kristen osv osv.... Og det mest latterlige er at de som tror på en gud ler og peker nese av de som tror på andre guder fordi de tror deres gud er den rette... Dette er jo så latterlig som det går an, da den ene guden ikke har noen flere beviser enn den andre.... men det evner ikke de troende å se, for de er helt sikre i sin sak på at deres gud er den rette guden.... Latterlig og forkastelige tanker, for vi hadde kommet mye MYE lengre uten gudetro, for da kan vi jobbe sammen om ting....

 

 

Så hvorfor akkurat kristendommen? Jo, fordi de som tror på kristendom er sikre på at deres gud er den eneste riktige... Helt latterlig da logikken bak sier at dette er helt umulig å vite, men dessverre sant da disse menneskene ikke har kommet lenger i utviklingen og ikke evner å se dette selv... :no:

Lenke til kommentar
Til dere som er ny-religiøse og kristne.

Hvorfor akkurat denne religionen?

Hvorfor ikke jødedommen, islam, buddismen eller noe annet?

 

Har lest litt på forumet og min oppfatning er at kristne ikke liker muslimer.

Hvorfor det? Historisk sett er kristendommen og islam nesten helt like (ille).

 

 

 

Hvordan ville Norge ha vært hvis kristendommen aldri satte sin fot innenfor landets grenser 1000 år siden?

 

Blir litt morsomt å høre deres meninger om dette.

 

Uten kristendommen ville nordmenn ha vært ett sterkere folkeslag. Vi ville ikke ha mistet 2/3 deler av befolkningen i 1350-1380 og p.g.a. dette ville vi ikke ha vært i union med Danmark i 400år(og Sverige i 100år). Dette ville ha gjort oss anderledes enn det vi er idag.

 

Grunnen for at de fleste velger den "ene" religionen er indoktrination (husker ikke hva det heter på norsk) Jeg vil selvfølgelig tro og gjøre hva mine gode venner gjør, og ikke minst de jeg føler meg vel sammen med.

 

Uten kristendommen ville vi ha hatt "vigrid", men uten religion ville vi vært en av de beste. Når du tror på en religion er jo alt godt, og for å skape noe må du være en gud. Og da kan vel ingen menneske skape noe, kanskje forandre noe i det små. Men vi vil skape en trygghetsfølelse til de svake, og ikke minst de late.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...