Gå til innhold

Kjøling - god nok?


Shotherra

Anbefalte innlegg

Det jeg egentlig lurer på er om hjemmelagde Kjøle ribber + vifter er nok for nyere prosessor? Jeg pc som hobby og liker derfor å eksprimentere litt med kjøling og andre ting. He he :) Har mye gamlepc komponenter, KJØLERIBBER + VIFTER, som sagt jeg liker det meste som har med kjøling å gjøre.

 

Her er temaet mitt:

 

Jeg har lagd en egen kjøler som brukes til kjøling av en cpu på 466 mhz, noe som er relativt bra. Kjøleribba er ment til en 466 uten luft avkjøling (6,5 cm lang, 6,5 cm bred og 3 cm høy) Denne har jeg satt en vifte oppå som er 2,5 høy og 5,6 cm bred/lang. Bruker den på 466mhz og prosessorer er bare lunket.

Vi kaller den for silent black!!

 

 

den andre kjøleren er beregnet til en 200mhz!! Kommer fra fyllplassen (4 cm høy, 5,6 cm bred og 6,4 cm lang). HAr satt oppå en vifte som er 2,5 com høy og 5 cm lang/bred. Har ikke brukt den enda....

vi kaller den for silent silver!!

 

Begge er beregnet for socket A, 7, (FCPGA)

 

 

DETTE er mitt største problem:

 

Hvordan skal jeg få testet de? har ikke no særlig kraftig pc.. og vil ikke bruke pc-en til dette. Men er det noen andre måter å få testet de slik at jeg kan se hvor mye de tåler?? La de avkjøle kokende vann?? Kom gjerne med noen ideer..

 

Noe du ikke forstår? skriv et svar og spør

 

På Forhand TAKK.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar... Slik jeg har forstått det så skal jeg sette den på en hmmm må ha noe å sette den på!!! Kan du si meg hva. Dretter skrur jeg plata på 100w og venter til den har blitt varm.. hvis den er effektiv nok så skal den ikke være for varm slik at en kan brenne seg.. har jeg fårstått det riktig??? Hvor mye tilsvarer 100w i Mhz/Ghz??? Takk.

Lenke til kommentar

joda jeg fant det ut... Det du nevnte om kokeplate på 100 watt har jeg gjerne lyst til å prøve ut...

 

Men jeg nå ha noe mellom?? Går de ann å lage en kanal/rør (firkantet) der vannet renner gjennom og blir avkjølt av prosessoren... Skal prøve å lage en tegning som jeg legger ut her vist det går ann da!! Det er lov å prøve..

 

Har noen andre ideer???

Lenke til kommentar
Har laget et bilde av modellen som jeg har tenkt til å lage..  dårlig modell men tegnet det ganske fort :lol: . Problemet er hvordan jeg skal få lagt bildet ut her slik atalle kan se hva jeg mener.

 

Da må bildet ligge på en internet side.

Hvis du ikke har noen side kan jeg leggen det ut jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...