nor_ranger Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Hvilke innstillinger skal jeg ha i bios for å overklokke xp2500+ barton? multiplier og fsb er ok, men hva ellers? Jeg har stillt fsb over 166 men da får jeg svart skjerm? Hjelp eller link mottas med stor takknemlighet Lenke til kommentar
frans Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 For høy temperatur? Sjekk også innstillingene for RAMen. Den må låses eller klokkes ned når du klokker opp FSBen. Hvis den står f.eks. på 120 % (166,67x1,2=200mhz/PC3200) vil også rammen klokkes tilsvarende når du klokker FSBen, f.eks. 180 mhzx120%= 216 mhz på rammen (432 mhz pga ddr). Det kan også være at AGP hastigheten heller ikke er låst på 66 mhz. Best er det å først sette ned multiplier f.eks. til 11, 10,5 eller 10 og så gradvis øke FSBen i mhz (FSB 183x10= 1830mhz) til systemet blir ustabilt. Merk at northbridgen blir varm og trenger trolig ekstra kjøling evt. erstatte termalpaden under kjøleren og smøre på pasta. Når du nå har funnet maks FSB kan du forsøke å øke multipliern (klokke CPUen). Til slutte kan du forsøke å klokke minnet, agp porten og skjermkortet. 1. Sett på god kjøler med vifte (Idle temperaturen bør være så lav som mulig. Min ligger på 36 grader i Asus probe). 2. Bruk default innstillinger i bios. Lås AGP/PCI instillingene og minneinnstilingene. 3. Klokk FSBen først (reduser multiplier om mulig) 4. Klokk prosessoren (øke multiplier)' 5. Klokk minnet 6. Klokk agp porten og skjermkortet -Husk at du gjør dette på eget ansvar og du kan tape alt av garantier dersom noe skulle gå galt. Lenke til kommentar
Ava|on ¶:) Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Hvilke innstillinger skal jeg ha i bios for å overklokke xp2500+ barton? multiplier og fsb er ok, men hva ellers? Jeg har stillt fsb over 166 men da får jeg svart skjerm? Hjelp eller link mottas med stor takknemlighet har du prøvd og øke vcore ? jeg kjører min på 200*11 vcore på 1.75v osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå