22122277 Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Jeg har en PC som henger seg opp ganske ofte. Prossesor: PIII - 500 MHz. Hovedkort: Asus P3B-F. Minne: 256 MB Crucial PC133 SDRAM. 16 GB HDD. OS: Windows 2000 Pro. Skjermkort: Gainward GF4-MX440. Har akkurat byttet til ny "billig" 400 Watt strømforsyning, fordi den gamle var gåen. Har også byttet ut de to gamle RAM-brikkene med en ny 256 MB-brikke. Var nøye når jeg satt inn den nye brikken slik at den ikke skulle påvirkes av statisk elektrisitet (benyttet "armbånd"). Det kan jo ha vært problemet tidligere? Byttet de to sistnevnte komponentene fordi PC-en var svært ustabil. Etter utskiftningene og formatering av harddisken har maskinen blitt mer stabil, men den henger seg fortsatt opp, eks. når jeg laster ned en vanlig internettside. Hva kan være problemet nå? Lenke til kommentar
alfern Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Prøv å legg inn nyeste drivere for chipset og skjermkort, dersom du ikke allerede har det. Du kan også sjekke om det finnes nye biosoppdateringer til hovedkortet ditt. Legg inn service pakkene til windows 2000, dersom du ikke har gjort det ennå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå