Gå til innhold

BK: pwnzor backflip fra høyde.

ZoDz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Såså - du legger ut ett bilde i BK (bildekritikken altså) da må man tåle å få litt kritikk :) Man må selvsagt ikke være enig, men forbanna trenger man da ikke bli ?

Det er jeg selvsagt enig i, og jeg er også enig i at denne typen bilder er det blitt litt for mange av. Det er litt det jeg hinter til i min post også. Men på tross av det så ønsker jeg å bildet god kritikk, fordi det har en klar estetikk som jeg liker mye bedre enn mye av det andre jeg har sett her.

Og når det gjelder grusing, så har jeg sett bilder som både gruser Olsens og mine bilder. Det er få av oss som ikke gruses av andre. Jeg kan bare komme på en i utgangspunktet. Husk på det at for oss som ikke er overvettiges glad i fluer og makro så er dine bilder ganske like hverandre, Marius. Jeg kunne godt ha kritisert dine bilder med et ønske om andre fargekombinasjoner eller andre innsekter enn fluer, men jeg gjør det ikke. Det er helt unødvendig av meg å kritisere en genre jeg ikke er spesielt interessert i med kjedelighet som utgangspunkt. På samme måte er nok min reportasjebilder ganske ordinære og kjedelige i forhold til de bedre inne genren, og de rent estetiske bildene er det også mange som gjør bedre. På mitt beste tar jeg bilder som andre ikke tar, men innimellom disse så er det ofte at jeg også gruses i konkurransen med andre bilder i samme genre.

Om du kommenterer fluens positur, fargebruk og etterbehandling vil jeg bli fornøyd. Om du i tilleg linker til bilder du mener er bedre og som jeg brude prøve meg på ville jeg blitt enda mer fornøyd. God kritikk er kritikk som viser hvordan man vil at bilde skulle vært, og inegnting viser det bedre enn et annet bilde. Nå er mine makrobilder mer artsbilder enn kunstneriske bilder, men når jeg får igjen kameraet mitt har jeg planer om å utføre Gissans utfordring, + litt til ;)

Lenke til kommentar

Mine tanker om bilde som representeres her er at han som utfører stuntet blir litt borte i alt, så hvis man ikke kikker etter så tenker man ikke over denne personen. Satt litt på spissen.

Jeg syns det er dritkult og imponerende hva folk klarer, men ønsker litt mer spennende vinkler, perspektiv, vidvinkel og en tettere crop rundt utøveren. Blir mer actionfylt.

De bildene som blir linka til tidligere har litt kulere vinkler, litt vidvinkel og konsentrerer seg mer om utøveren som gir bilde et actionfylt preg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...