ZoDz Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Not really... Okey. Sommeren er over så får poste noe som kansje vil bli det siste tricke/freerunning/parkour bilde fra sommeren 08. Hope you like it^^ Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Disse bildene er egentlig ganske absurde, der en person er fryst i en merkelig stilling i luften. Dette skiller seg litt ut med noe som ser ut som en komponert bakgrunn. I alle fall et av de bedre inne genren, og en verdig avslutting av sesongen. Velkommen tilbake neste sommer. Men ikke før. Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 13. september 2008 Forfatter Del Skrevet 13. september 2008 Hehe. Takker. Blir nok lite slike bilder ut over vinteren men man vet nok ikke aldri. Hadde utrolig flaks med bakgrunnen idag. Tidligere så var det alt for mange folk i parken. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Nei dette er bare den samme sjangeren. Hva gjør du egentlig? Du får en som kan å hoppe, til å hoppe forran kamera, og du kniupser, hvor er utfrodringen. Du har ikke noe som er krevende i bildene dine, så beklager, det blir bare kjedelig, samme som å ta et bilde rett opp og ned. Dette er noe av hva jeg vil se fra deg: http://www.pbase.com/image/72028189 http://www.pbase.com/image/75333409 http://www.pbase.com/image/80658488 Her generelt er det mye bra. Tror du ikke at du klarer det? Du har iallefall en utfordring... Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 14. september 2008 Forfatter Del Skrevet 14. september 2008 Og hva gjør han`? Får noen som kan ta en speed voult og han knipser? JEg rigga faktisk opp to blitser for å få alt rktig eksponert. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Prøv å ikke fokuser så innmari på selve triksene, på bilder trenger ikke verdens mest invikla triks å se bra ut, så med mindre du gir faen i bildet og bare vil fange en positur, så bør du legge mer arbeid i etterbehandling og vinkling... Ang triks, det enkle er ofte det beste.... Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Etter min mening gruser disse bildene alle dine bilder, og det er ikke så avanserte triks, det trenger ikek være triks en gang. Ta de avanserte triksene for kompissen din sin skyld, og så tar du de gode bildene for din skyld. http://www.pbase.com/jacoblund/image/76897267 http://www.pbase.com/jacoblund/image/87523624 Lenke til kommentar
Napoleon XIV Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Jeg syns du skulle valgt et mye tettere utsnitt. Bakgrunnen blir ganske forstyrrende, bl.a søppeldunken, porten og de ruvende betong lysstolpene har intet å tilføre historien i bildet ditt. Jeg skulle gjerne sett flipperens bevegelse helt fryst. Vel det ble mye negativ kritikk, men det eneste jeg kan se som positivt er modellens imponerende akrobatiske evner. Kort sagt jeg savner litt "drama" i historien du forsøker å formidle istedet for et "snapshot" av en som tar "rundkast" fra et betonggjerde. Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Bildet er jo greit nok det - men som Marius er inne på så begynner det å bli kjedelig. Finn nye vinkler, nye locations. Stå under ham, bruk vidvinkel osv.. Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Enig med olsen her. Det blir litt for stort fokus på trikset og alt annet blir liksom litt dølt. Bruk kule vinkler, artige perspektiv. Gi bildet et bedre helhetsinntrykk. For meg blir dette litt kjedelig. Litt for mange forstyrrende elementer. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Greit nok at det ikke er det beste bildet vi har sett av ham, men hva skjer med den regelrette offentlige henrettelsen da? "Gruser"? WOOOOOOO Dette skapte virkelig god stemning, dere. Dette var koselig. Omtrent like koselig som at Pappa Olsen plukker opp kameraet til fetteren sin, ZodZ, hiver det i veggen og skriker: "IKKE GODT NOK!", mens resten av oss står rundt som en gjeng forvittrende høns uten mål og mening der brorparten hiver seg op hylekoret, ler og sier seg enig med den brautende fetteren. Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 14. september 2008 Forfatter Del Skrevet 14. september 2008 Prøv å ikke fokuser så innmari på selve triksene, på bilder trenger ikke verdens mest invikla triks å se bra ut, så med mindre du gir faen i bildet og bare vil fange en positur, så bør du legge mer arbeid i etterbehandling og vinkling... Ang triks, det enkle er ofte det beste....Jeg har jo ikke fokusert på et forbanna triks. Denne kidden tok en forbanna backflip fra høyde. Det er noe det simpleste man kan lære. Så ikke si at jeg har valgt et triks på ett høyt nivå. Det jeg selv liker med dette bildet er fargene. Jeg ville ha det slikt. Skulle gjenre brukt mye minbdre blender men jeg har ikke ett gårfilter. Hvorfor skal alle bildene jeg tar følge typiske skate og snowboard bilder? Bare fordi jeg tar bilder av en ekstrem sport/disiplin så kan jeg ikke gjøre det slik? Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Ingen som sier at du ikke kan ta bildene slik du selv vill. Men for at feks jeg skal finne det interessant så krever det mer av bilden en dette her. Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 14. september 2008 Forfatter Del Skrevet 14. september 2008 (endret) Etter min mening gruser disse bildene alle dine bilder, og det er ikke så avanserte triks, det trenger ikek være triks en gang. Ta de avanserte triksene for kompissen din sin skyld, og så tar du de gode bildene for din skyld. http://www.pbase.com/jacoblund/image/76897267 http://www.pbase.com/jacoblund/image/87523624 Og? Endret 14. september 2008 av ZoDz Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Såså - du legger ut ett bilde i BK (bildekritikken altså) da må man tåle å få litt kritikk Man må selvsagt ikke være enig, men forbanna trenger man da ikke bli ? Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 14. september 2008 Forfatter Del Skrevet 14. september 2008 (endret) [uote name=Hille' date='14/09-2008 : 12:03' post='11973868] Ingen som sier at du ikke kan ta bildene slik du selv vill. Men for at feks jeg skal finne det interessant så krever det mer av bilden en dette her. Det vil si å gjøre det på den måten alle andre gjør det? Jeg skjønner hva du vil fram til. Men jeg skal se hva jeg gjør neste gang. Nå kommer jo høsten. Såså - du legger ut ett bilde i BK (bildekritikken altså) da må man tåle å få litt kritikk Man må selvsagt ikke være enig, men forbanna trenger man da ikke bli ? Jeg tåler kritikk, men å høre av fem forskjellige personer at jeg bør følge oppskriften til typiske skate og snowoard-ski fotografer synes jeg blir teit. Endret 14. september 2008 av ZoDz Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Skulle gjenre brukt mye minbdre blender men jeg har ikke ett gårfilter. Trenger vel ikke gråfilter for å bruke mindre blender? Såså - du legger ut ett bilde i BK (bildekritikken altså) da må man tåle å få litt kritikk Man må selvsagt ikke være enig, men forbanna trenger man da ikke bli ? I said so: Jeg føler ikke jeg har noe å gi, de gangene jeg prøver får jeg beskjed om at kritikken er for dårlig, så jeg gir egentlig faen. Jeg tåler kritikk, men å høre av fem forskjellige personer at jeg bør følge oppskriften til typiske skate og snowoard-ski fotografer synes jeg blir teit. Har ikke bedt deg følge en oppskrift. Har bedt deg om å ikke gjøre det på den samme måten du gjør det nå, for det blri kjedelig, og så ga jeg eksempler på hva du kan prøve på. Lenke til kommentar
Eltviken Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 (endret) Tror bildet hadde vert bedre visst du også kunne komme dei ned på bakkenivå og kansje også få med skygger fra murer som bildene Mr.Olsen linket til. MVH Riffe Endret 14. september 2008 av riffe Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 (endret) Såså - du legger ut ett bilde i BK (bildekritikken altså) da må man tåle å få litt kritikk Man må selvsagt ikke være enig, men forbanna trenger man da ikke bli ? Det er jeg selvsagt enig i, og jeg er også enig i at denne typen bilder er det blitt litt for mange av. Det er litt det jeg hinter til i min post også. Men på tross av det så ønsker jeg å bildet god kritikk, fordi det har en klar estetikk som jeg liker mye bedre enn mye av det andre jeg har sett her. Og når det gjelder grusing, så har jeg sett bilder som både gruser Olsens og mine bilder. Det er få av oss som ikke gruses av andre. Jeg kan bare komme på en i utgangspunktet. Husk på det at for oss som ikke er overvettiges glad i fluer og makro så er dine bilder ganske like hverandre, Marius. Jeg kunne godt ha kritisert dine bilder med et ønske om andre fargekombinasjoner eller andre innsekter enn fluer, men jeg gjør det ikke. Det er helt unødvendig av meg å kritisere en genre jeg ikke er spesielt interessert i med kjedelighet som utgangspunkt. På samme måte er nok min reportasjebilder ganske ordinære og kjedelige i forhold til de bedre inne genren, og de rent estetiske bildene er det også mange som gjør bedre. På mitt beste tar jeg bilder som andre ikke tar, men innimellom disse så er det ofte at jeg også gruses i konkurransen med andre bilder i samme genre. Endret 14. september 2008 av PMnormal Lenke til kommentar
lifetimeboy Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 så mye som jeg liker og lese denne artikkelen, må jeg si at ingen linker funker når jeg prøver.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå