Gå til innhold

Ny gitar, maks 17-20.000


etellerannet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
For rundt 5000 ville jeg anbefalt en epiphone-modell. Har selv Epiphone LesPaul standard og jeg elsker den gitaren.

Epiphone Les Paul standard koster 3,5k, og er vel et typisk førsteinstrument. Er enig i at 20 000 spenn var litt i overkant, men man trenger jo nødvendigvis ikke å gå helt ned til de billigste heller da.

Du får neppe en ny Epiphone LP Standard til 3 500, det billigste jeg har funnet er intersalg, hvor den selges til 4 500.

Lenke til kommentar
For rundt 5000 ville jeg anbefalt en epiphone-modell. Har selv Epiphone LesPaul standard og jeg elsker den gitaren.

Epiphone Les Paul standard koster 3,5k, og er vel et typisk førsteinstrument. Er enig i at 20 000 spenn var litt i overkant, men man trenger jo nødvendigvis ikke å gå helt ned til de billigste heller da.

Du får neppe en ny Epiphone LP Standard til 3 500, det billigste jeg har funnet er intersalg, hvor den selges til 4 500.

Har sett det flere plasser og her feks. koster den 3,3k svenske som er 2,8k norske. kommer jo 15euro i frakt også, men er fortsatt billigere enn 4500 :D

 

Tre45 har den til 3995,- så billigere enn 4500 får du den også i norge.

 

 

EDIT: glemte link :blush:

Endret av Jon_Martin
Lenke til kommentar

Jeg er ganske fan av Explorere, veit ikke hvordan du liker de, men her er iallefall et par i prisklassen 5000:

Epiphone Goth Explorer (Ser mye bedre ut i virkeligheten enn på bilde, har den sjøl.. ;) )

Epiphone Korina Explorer ( Skal vist også se bedre ut i virkeligheten)

 

Eller så kan du jo strekke deg til Gibson nivå:

Gibson `76 Explorer (denne får du i cherryrød, svart med hvit plekter plate, og kremhvit. )

Litt over 10 000,- for denne.

 

Du kan jo i det hele tatt ta en titt på www.sound1.com/, og sjekke ut merkene, Epiphone, Gibson, Dean, Esp, Fender, Jackson og Music Man.

Lenke til kommentar

Jeg tillater meg å være litt uenig med en del av dere. Jeg tror på å kjøpe det man virkelig ønsker seg, om man har råd. En av de tingene jeg fortsatt er lei meg for er at jeg ikke klarte å skrape sammen de tolv (eller var det fjorten) tusen som Supersonic skulle ha for en Les Paul 25/50 jubileumsmodell. Istedet ble det en jubileumsstrat, som var på billigsalg til under halvparten. En knakende god gitar det også, men det var LP'en som var drømmen. (At jeg har en Supreme nå blir ikke det samme. Det var den gangen jeg drømte om å bli mer enn en hobbygitarist.)

 

At jeg ikke var "god nok" til å "behøve" en så dyr gitar den gangen er egentlig irrellevant. Det er jeg forsåvidt ikke i dag heller. Ikke er jeg noen supersjåfør heller, men allikevel hadde jeg kjøpt en Audi TT på flekken om jeg hadde mer enn nok penger til det. Det er ikke noe galt å vokse seg inn i et instrument.

 

Derimot er jeg helt enig i at gitarer i 5-6000 kroners klassen er gode nok for de fleste. Hvis trådstarter ikke vet nøyaktig hva han vil ha, så ville jeg som andre har foreslått kjøpt i den prisklassen, og heller prøvd litt ulike typer og merker. Så bruker han ikke masse penger på noe som etterhvert viser seg å være "feil" instrument. Med dagens bruktpriser er det et kostbart eksperiment.

 

Jeg har hatt Mexicobyggede strat'er og telecastere, og de var helt kurante på alle måter. Jeg har ikke noe problem med å anbefale det.

 

Men det var altså ikke drømmegitaren... :cool:

 

For de som lurte på hvordan den så ut:

 

1176lp2550.jpg

 

Geir :)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

KJØP EN Duesenberg! Kvalitet av ypperste klasse! Du får mye mer ut av den i forhold til pris, da du kan få den brukt ned i 10.000-6.000 eller ny rundt budsjettet ditt :D Starplayer Special TV har samme funksjonalitet og like grom lyd som på en Les Paul.

 

Ellers har jeg kjøpt en norsk gitar. Nebelung Riffmeister. Denne er med humbucker eller P-90 mikrofoner. Vil ambefale humbucker. denne koster 5.600 og er et godt alternativ om du skulle tenke på en Fender. Den blir heller nesten aldri ustemt så god live-gitar:D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+212343
Jeg er ganske fan av Explorere, veit ikke hvordan du liker de, men her er iallefall et par i prisklassen 5000:

Epiphone Goth Explorer (Ser mye bedre ut i virkeligheten enn på bilde, har den sjøl.. ;) )

Epiphone Korina Explorer ( Skal vist også se bedre ut i virkeligheten)

 

Eller så kan du jo strekke deg til Gibson nivå:

Gibson `76 Explorer (denne får du i cherryrød, svart med hvit plekter plate, og kremhvit. )

Litt over 10 000,- for denne.

 

Du kan jo i det hele tatt ta en titt på www.sound1.com/, og sjekke ut merkene, Epiphone, Gibson, Dean, Esp, Fender, Jackson og Music Man.

 

har hatt begge de epiphone explorerne du nevner, men vil egentlig ikke anbefale noen av dem, sjøl om jeg sjøl liker dem veldig godt. krever en del tilvenning pga vektbalansen og reimfestet hvis man skal "mestre" dem, med tanke på noe annet enn kompgitarspill. balansen i de dyrere explorerne er mye bedre.

 

men som andre har nevnt her, så er det dødfødt for oss andre å fortelle trådstarter hva han bør kjøpe, men tips går selvsagt an. Det eneste riktige når det gjelder kjøp av instrumenter, er å møte opp personlig i butikken, og prøvespille alle de aktuelle "kandidatene". Instrumenter er en veldig subjektiv greie, og man må følge nesen, og hva man virkelig VIL ha, og ta avgjørelser basert på erfaringer fra testing. min drømmegitar er utvilsomt en gibson SG classic, just for the record:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...