Kasparov Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Sliter du med triceps så tren triceps mer. Ta noen armhevninger med smalt grep (jo brede du holder jo mer går på det på brystmusklene og mindre på triceps) for å trene opp triceps. Bare noen få sett altså, i tillegg til vanlige armhevninger. Tror dette skal funke siden du bare skal følge det i noen uker. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Vær vennlig å ikke gå løs på hverandre på bakgrunn av meninger. Diskutèr saklig. Ball, og ikke spiller. :-) Dette innlegget skal ikke kommenteres. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 18. september 2008 Forfatter Del Skrevet 18. september 2008 Kjører på med litt variert trening i tillegg til armhevninger med smalt grep Takk for masse hjelp! Lenke til kommentar
Kasparov Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Men altså..Er ikke helt sikker, armhevninger med smalt grep er bare et forslag. Tenker slik: Gir triceps seg først når du tar vanlige armhevninger (sikkert naturlig det for så vidt) får ikke brystet optimal trening. Derfor tror jeg det er lurt å kjøre triceps ekstra hardt en liten periode slik at du får brukt brystet mer når du tar flere reps med vanlig grep, hvis du skjønner hva jeg mener. Triceps får ikke optimal trening bare via brystøvelser selv om den muskelen gir seg først. Det er grunnen til at man gjør noen øvelser som går nesten bare på triceps i generell styrketrening. Kan ikke bare kjøre brystøvelser for å utvikle seg optimalt i dem liksom. Må ta litt triceps og. Er ganske sikker men ikke helt på at dette er riktig. Lenke til kommentar
Azidops Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Kasparov, du er absolutt inne på noe der. Hvis en øvelse består av å bruke to muskelgrupper vil den svakeste muskelgruppen fungere som en slags flaskehals for den andre. Så hvis målet er å trene brystmusklene så er kanskje ikke pushups den beste øvelsen hvis styrkeforholdet triceps/bryst er for skjevt. Men hvis målet er å bli bedre på pushups vil jeg tro at det beste likevel er å trene på pushups da man allikevel er nødt til å bruke disse muskelgruppene samtidig under øvelsen. Da får du trent bryst og triceps samtidig. Etterhvert som triceps blir sterkere blir det mer belastning på bryst. Lenke til kommentar
Kasparov Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Joda, triceps blir utslitt via armhevningene, men jeg tror ikke den blir trent optimalt for det. Ikke lang nok bevegelsesbane tror jeg. Mener å ha hørt noe om dette. Lenke til kommentar
Azidops Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Joda, triceps blir utslitt via armhevningene, men jeg tror ikke den blir trent optimalt for det. Ikke lang nok bevegelsesbane tror jeg. Mener å ha hørt noe om dette. Nei, skal man bare trene triceps er ikke armhevinger det mest effektive. Lenke til kommentar
Kasparov Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Ja, derfor tenker jeg på å trene triceps (hovedsakelig) litt med smalt grep for at den skal få optimal fremgang og ellers trene vanlig armhevninger siden armhevninger er en brystøvelse. Baserer dette på at jeg har hørt at man må trene triceps separat for å utvikle seg optimalt i brystøvelser. Lenke til kommentar
thomsi1607 Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Du skal ikke tilfeldigvis inn i militæret siden du fokuserer sånn på at pushupene skal være i skulderbredde :!: Ihvertfall.. Militærpushups (hvis det er det du skal ta) er mye hardere enn ellers pga det smale grepet. Derfor får du ikke brukt de store brystbmusklene, men bruker heller tricepsen, som er en muskelgruppe som hvertfall jeg syns er vanskelig å trene. Mitt tips.. ta pushup. NÅr du står opp, 3 x så mange du klarer når du skal ta tre repitisjoner (kan jo starte på 5-10) Så seinere på dagen gjør du det samme, men øker med 1-2 rep. Drit i kreatin og slikt. Om du skal inn i militæret ville jeg hvertfall sjekke med VPV om dette er noe du kan ta med og bruke etter innrykk. Nå må jeg inrømme jeg snakker litt i gåter, men er det ikke slik at man går opp mye i vekt når man slutter med kreatin hvis man har brukt dette? Ikke skyt meg om jeg tar feil, men er det noen bivirkninger som man kan få etter man slutter med tilskuddet? Lenke til kommentar
Kasparov Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Tviler på at du går opp i vekt etterpå, men under en kreatinsyklus veier du litt ekstra pga det ekstra vannet i musklene dine. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Tviler på at du går opp i vekt etterpå, men under en kreatinsyklus veier du litt ekstra pga det ekstra vannet i musklene dine. og de kilone du går opp er isåfall muskler du har lagt på deg... Du skal ikke tilfeldigvis inn i militæret siden du fokuserer sånn på at pushupene skal være i skulderbredde :!: Ihvertfall.. Militærpushups (hvis det er det du skal ta) er mye hardere enn ellers pga det smale grepet. Derfor får du ikke brukt de store brystbmusklene, men bruker heller tricepsen, som er en muskelgruppe som hvertfall jeg syns er vanskelig å trene. Mitt tips.. ta pushup. NÅr du står opp, 3 x så mange du klarer når du skal ta tre repitisjoner (kan jo starte på 5-10) Så seinere på dagen gjør du det samme, men øker med 1-2 rep. Drit i kreatin og slikt. Om du skal inn i militæret ville jeg hvertfall sjekke med VPV om dette er noe du kan ta med og bruke etter innrykk. Nå må jeg inrømme jeg snakker litt i gåter, men er det ikke slik at man går opp mye i vekt når man slutter med kreatin hvis man har brukt dette? Ikke skyt meg om jeg tar feil, men er det noen bivirkninger som man kan få etter man slutter med tilskuddet? skjønner egnetlig ikke hvorfor dette skulle være ulovelig og ta med i militæret da det er ett godkjent ksottilskudd, som man få på nærmeste heleskostbutikk, men på en annen side så er det jo statsmenn som sitter og bestemmer dette.. Lenke til kommentar
Azidops Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Om du skal inn i militæret ville jeg hvertfall sjekke med VPV om dette er noe du kan ta med og bruke etter innrykk. Militæret følger gjeldende lovgivning for rusmidler og narkotiske stoffer. Kreatin er ikke på disse listene. Lenke til kommentar
PowerOfNow Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 En ting som er veldig viktig, så er det restitusjon. Når man trener, så bryter man ned muskelfiber, sånn at dem kan bygge seg opp igjen litt sterkere enn det dem var før du begynte å trene. så om du trener og trener og trener....så får aldri musklene tid til å bygge seg opp igjen. Så musklene kommer aldri når du trener, men ETTER. Derfor er det viktig med pause og variasjon i treningen. Husk for all del å få i deg nok mat. Helst mye proteiner for det hjelper mot raskere restitusjon. om du absolutt må kjøre pushush hver dag, ville jeg prøvd å veksle mellom bredt grep, og smalt grep (bryst ene dagen, triceps den andre dagen). Variasjon er også viktig for å få bedre resultat. prøv f.eks med ekstra vekter noen dager. Nok søvn (les: 8 timer) er supert for bedre restitusjon! Lenke til kommentar
Kasparov Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Åssen går det? Hvor mange pushups tar du nå? Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 25. september 2008 Forfatter Del Skrevet 25. september 2008 Går bedre nå. Kjørte 10x2 og siste settet med 6 i går. Så det er stor forbedring fra de 3 jeg klarte helt i starten Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 (endret) Om triceps er flaskehalsen din og du har kun tilgang på kroppen så kan jeg anbefale sittende dips med eller uten belastning. http://www.exrx.net/WeightExercises/Triceps/WtBenchDip.html Endret 26. september 2008 av Expired product Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 27. september 2008 Forfatter Del Skrevet 27. september 2008 Kjører franskpress og kickback på treningssenter, så de får kjørt seg Men takk for tipset Lenke til kommentar
stasomfaen Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Selv er jeg ikke fan av kosttilskudd... Jeg vil ikke anbefale å kjøpe tilskudd for å øke antall rep. Det som funka på meg var å trene litt benk ved siden av... Jeg kjenner at jeg klarer noen flere ofte. Benk med passe tunge vekter, ikke veldig tunge for du skal klare mange reps.. f.eks 1x 12 1x 9 1x7 3 ganger i uka + at du kan gjøre mange flere øvelser. En ekte armhevning er å ha kassa nedi bakken etter hver hevning. Hvis du ikke gjør det, så burde du starte med det. For det er bedre med 10 ekte enn med 10 uekte, det er litt tyngre med ekte og.. Lenke til kommentar
Kasparov Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Å ta tilskudd er overhodet ingen stor sak, og du får bedre resultater av det..Jeez.. Og å trene effektivt og å ta tilskudd er forresten ingen motsettning. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 30. september 2008 Forfatter Del Skrevet 30. september 2008 Kjører med kassa helt ned hver eneste gang, for det blir jeg pent nødt til i militæret. Klarte forøvrig 15 første runde, så 10, så 10, så 7 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå