Assbear Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Så klart du kan klare fleire armhevingar på 3 veker! Prøv dett programmet her: http://www.mil.no/multimedia/archive/00088...2MB__88875a.pdf Du får begynne i den veka som passar deg og halde på i tre veker, så får du ganske sikkert resultat! Lenke til kommentar
Azidops Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 (endret) Push-ups (og pull-ups) er noe av det enkleste å trene opp. Tren på det hver dag (ta en hviledag hvis du er skikkelig støl) og du vil ganske fort øke antallet. Hvis du bare klarer 4 stykker med skulderbredde så garanterer jeg at du i hvertfall 5 dobler på 3 uker uten å dette kreatintullet. Hvis jeg forstår deg riktig å er poenget å bli bedre på armhevinger og ikke generell trening. Da er det i hvertfall ikke lurt å ta noe som gjør at du går opp i vekt. Det er en grunn til at de beste turnerene er liten av vekst. Endret 16. september 2008 av Azidops Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Push-ups (og pull-ups) er noe av det enkleste å trene opp. Tren på det hver dag (ta en hviledag hvis du er skikkelig støl) og du vil ganske fort øke antallet. Hvis du bare klarer 4 stykker med skulderbredde så garanterer jeg at du i hvertfall 5 dobler på 3 uker uten å dette kreatintullet. Hvis jeg forstår deg riktig å er poenget å bli bedre på armhevinger og ikke generell trening. Da er det i hvertfall ikke lurt å ta noe som gjør at du går opp i vekt. Det er en grunn til at de beste turnerene er liten av vekst. haha, kreatintullet faktisk, vit noe om produktet før du driver å slenger dritt om det a. og gi fyren falske forhåpninger med å 5 doble chins på 3 uker er ihvertfall bare bullshit.. Chins er en knalltung øvelse, og prøve å påstå at ved kun 3 ukers ustrukrert trening 5 dobler mengen er bare tull.. og en grunn til at turnere ofte er små av vekst er at det er lettere for en 50 kg person å ta en salto enn en på 120 kg... Lenke til kommentar
Ingar Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 haha, kreatintullet faktisk, vit noe om produktet før du driver å slenger dritt om det a. Er helt enig i at det er håpløst å gi råd til en som trenger å få opp push-ups-antallet sitt om å ta kreatin, så skal det liksom ordne seg. Er stort sett treningsprogrammet og treningsfrekvensen som bestemmer hvor mange push-ups han vil ta om tre uker, ikke om han tar kreatin eller ikke... Når det er sagt har jeg tegnet opp et meget effektivt opplegg for å øke i push ups på, som han heller burde konsentrere seg om enn å tenke på kreatin. Lenke til kommentar
Azidops Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 (endret) Push-ups (og pull-ups) er noe av det enkleste å trene opp. Tren på det hver dag (ta en hviledag hvis du er skikkelig støl) og du vil ganske fort øke antallet. Hvis du bare klarer 4 stykker med skulderbredde så garanterer jeg at du i hvertfall 5 dobler på 3 uker uten å dette kreatintullet. Hvis jeg forstår deg riktig å er poenget å bli bedre på armhevinger og ikke generell trening. Da er det i hvertfall ikke lurt å ta noe som gjør at du går opp i vekt. Det er en grunn til at de beste turnerene er liten av vekst. haha, kreatintullet faktisk, vit noe om produktet før du driver å slenger dritt om det a. og gi fyren falske forhåpninger med å 5 doble chins på 3 uker er ihvertfall bare bullshit.. Chins er en knalltung øvelse, og prøve å påstå at ved kun 3 ukers ustrukrert trening 5 dobler mengen er bare tull.. Jeg var fullt klar over at ved å snakke meningheten i mot ville det komme et... eh... entusiastisk svar tilbake. For det første så disser jeg ikke bruken av kreatin på et generelt plan. Men jeg mener at i denne sammenhengen vil ikke det ha noe særlig å si da tidsrommet er så lite. Vi snakker ikke om Skippern's spinat her. For det andre er det snakk om push-ups, ikke chins. Jeg vil påstå at push-ups IKKE er en knalltung øvelse og ved litt trening er det lett å ta mange hevinger. Når han i utgangspunktet bare tar 4 armhevinger så er det 5 dobbelte 20 armhevinger. Ikke urealistisk på 3 uker i det hele tatt! Jeg snakker av erfaring. Gikk selv fra 20 til 50 på 2 uker ved å bare ta maks armhevinger med 3 ganger. Antallet faller forøvrig drastisk uten trening. Snakker vi om et treningsprogram som skal styrke kroppen over tid, da kan det ha noe for seg med kosttilskudd. og en grunn til at turnere ofte er små av vekst er at det er lettere for en 50 kg person å ta en salto enn en på 120 kg... Og det er lettere å dra 50 kg opp og ned i ringene enn 120 kilo. Derfor lønner det seg ikke å heve vekten (ok, hvis det er 100% arm og brystmuskler er det vel positivt) hvis man ønsker å ta flere armhevinger. Endret 17. september 2008 av Azidops Lenke til kommentar
Kasparov Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Er ikke mye stress å ta kreatin. Og det vil jo få han til å ta noen flere reps.. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Azidops leser ikke du hva du selv skriver? Pullups er ikke det samme som pushups... pullups er sleng for chins ( ofte blir pullups karakterisert som en øvelse hvor man heiser seg selv opp med smalt grep, gjerne undergrep..) og du skriver pullups i parantes og da regner jeg med at du sikter til begge øvelsene, hvis du ikke vet forskjellen på pullups (chins) og pushups, så burde du ihvertfall ikke gi råd.. og du snakker om på en måte om skipperens spinat, vet du hvorfor man bulker? jo fordi med mer fett rundt musklene er det lettere og bygge, og du får mer trøkk på treningen, det samme er med kreatin, vannet som man trekker legger seg rundt musklene, på samme måte som fettlaget, noe som gjør at man får mer trøkk.. og hvis man loader i 5 dager så har man fortsatt over 2 uker igjen på vedlikeholdsfasen på kreatin (hvis du skulle øke på 3 uker), og da har man får lengst fått effekten.. Lenke til kommentar
Azidops Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 og du skriver pullups i parantes og da regner jeg med at du sikter til begge øvelsene, hvis du ikke vet forskjellen på pullups (chins) og pushups, så burde du ihvertfall ikke gi råd.. Så var det dette med vanlig folkeskikk på forum da. Fordi jeg ikke er enig med deg har ikke jeg lov til å gi råd... Pullups var ment som et apropos, jeg siktet til trening med bare push-ups. Med fare for å gjenta meg selv så har jeg ikke avskrevet kreatin helt, men i akkurat dette tilfellet er det treningsformen som har mest å si da tidsrommet er så kort. Debatten begynte å utvikle seg med hovedfokus på kreatin og ikke treningsform, og det mener jeg er feil. Når en annen debatant kritiserer meg fordi han mener at pullups/chins er hardt å trene opp misser han fullstendig på målet. Selv mener jeg at også pullups er en øvelse man raskt blir bedre i. Når det gjelder argumentet med fett rundt musklene følger jeg deg. Men når du prater om vann så hadde det vært greit med en forklaring. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Folkeskikk? jeg skriver det jeg mener, jeg skriver ikke tips til folk i lyd og bilde forumet da jeg så vidt ser opp ned på ett fotokamera, alle har sitt spesialfelt og ditt er ikke her vil jeg tørre og påstå som du leser av det jeg nettopp skrev, så har vannet rundt musklene samme funksjon som fett rundt mukslene.. og du avskriver kreatin, når du sier " ikke begynn med kreatintull" klarere enn det greier du vel ikke få det.. Lenke til kommentar
Azidops Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 (endret) Folkeskikk? jeg skriver det jeg mener, jeg skriver ikke tips til folk i lyd og bilde forumet da jeg så vidt ser opp ned på ett fotokamera, alle har sitt spesialfelt og ditt er ikke her vil jeg tørre og påstå Å gå rundt å be folk la være å gi råd fordi de er uening med deg er ikke god folkesikk. og du avskriver kreatin, når du sier " ikke begynn med kreatintull" klarere enn det greier du vel ikke få det.. Jeg gjentar meg selv. Jeg avskriver ikke kreatin på generell basis, men det må sees i lys av trådstarters forutsetning. Når jeg skriver "kreatintullet" så mener jeg at det ikke er der trådstarter bør ha fokus da tidsrommet er kort. Jeg sakser fra et annet forum * Skrevet på: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=14441.0 *Mineraler: Når det gjelder kreatin er det bare magnesium som har en bevist positiv effekt. Magnesium gir styrke. Ta magnesium i 7 uker og forskningsresultater viser at man kan oppnå opp til 20% større styrkeøkning i perioden, enn uten. Hvis denne personen har rett så gir det opptil 20% økt styrkeøkning på 7 uker. Opptil. Og da regner jeg med at styrkeøkningen er størt på slutten. Mao. det er ikke så mye å hente på 3 uker. Derfor: Fokuser heller på treningsform og mengde. som du leser av det jeg nettopp skrev, så har vannet rundt musklene samme funksjon som fett rundt mukslene... Her kommer du med en påstand, ikke forklaring. Jeg kjøper ikke med en gang argumenter med å ha vann rundt musklene (mao utenfor blodbanen) som direkte kraftforsterkende. Så lenge veskebalansen i kroppen er riktig fra før så ser jeg ikke at tilførsel av mer vann gir økt styrke. Hvis du vet at jeg tar feil på denne så regner jeg med at du kan forklare meg hvorfor. I så tilfelle skal jeg bøye meg i støvet. Endret 17. september 2008 av Azidops Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Azidops: du er ikke uenig med meg, du tar feil, derfor ber jeg deg holde deg unna og gi tips, er ikke noe vits i og prøve å få noen til å gjøre noe som man selv ikke har peiling på.. og nei tidsrommet er ikke for kort.. har du noen gang prøvd kreatin? neppe, da hadde du spist i deg ordene om du hadde gjort det riktig. og det med tidsrammen forklarte jeg i forrige post, men dette fikk antakeligvis ikke du med deg, siden du er for opptatt av å og kritisere min etikk enn å holde seg til TOPIC. kreatin lagrene er fylt opp etter 5 dager med frontloading, er en grunn til at man frontloader. les litt her, før du stiller spm du lett finner på nettet: http://www.helsekostshop.no/site/maler/sta...p;artikkelid=99 http://www.steroider.net/index.php?option=...8&Itemid=27 Lenke til kommentar
Azidops Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 OZ-Racing, vi diskuterer her. Jeg fatter ikke hvorfor du svarer med så sur tone og kjører på med personangrep. Hva vet du om mine kunnskaper om kropp og trening? Jeg har hele tiden prøvd å argumentere for mitt syn og det gjør jeg uten å beskrive andre debatanter som kunnskapsløse og uten rett til å komme med meninger. Når det gjelder linkene så var det eneste jeg klarte å finne der, ang mitt spørsmål om vann, at muskelcellene blir fylt opp med vann og dette gjør dem sterkere. Ahha, vannet går inn i cellene. Da gir det meg mening. Når du skriver at vannet legger seg rundt musklene blir det noe helt annet. Det var det jeg ikke forstod. Vi er i utgangspunktet ikke uenig, men jeg står fast på at kreatin ikke er spesielt viktig på en treningsramme på 3 uker. Når du påstår at det er JEG som drar tråden off topic er du helt på bærtur. Vi begge bidrar til det, men til mitt forsvar så ser jeg det som min rett til å forsvare meg når du angriper meg på den måten. For øvrig er jeg ferdig med å diskutere jeg-sa-du-sa, så innlegg om hvor lite kunnskapsrik jeg blir heretter ikke besvart. Og ja, folkeskikk trengs på nettforum også. Uhøfflighet bidrar til at folk trekker ned i skyttergravene slik som nå. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 jeg har ikke en sur tone, jeg sier bare hva som er riktig, hvis du vet noe er riktig,men alikevel noen påstår det er feil, så blir vel tilg og med du småirritert? Og hvis du mener det er personangrep så har du en rar definisjon av personangrep, jeg skjønner jo at du ikke har en spesielt lang eller erfaren treningsbakgrunn når du skriver det du skriver, derfor tillater jeg meg å skrive det jeg skriver Siden du ikke skjønner at det kan virke på så kort tid enda, så henviser jeg til mine 2 forrige innlegg og linkene jeg sendte ved.. Lenke til kommentar
Azidops Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Så etter din erfaring, hva vil resultatet bli etter 3 uker med trening og kreatin, kontra trening og ingen kreatin (sett at treningsprogrammet er det samme): - Veldig mye bedre - Bedre - Litt bedre Selv ville jeg gått for litt bedre men kreatin hjelper ikke hvis man har et ueffektivt treningsprogram. Derfor ville jeg konsentrert meg om å lage et bra treningsprogram framfor å finne riktig kreatin-produkt og brukerdoser. Poenget mitt var at det ikke bare er å helle i seg kreatin og trene uten en plan. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 åssen det kommer til å funke kommer helt ann på personen.. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 17. september 2008 Forfatter Del Skrevet 17. september 2008 Okei. Ble mye diskusjon her og jeg står forsåvidt på bar bakke når det gjelder erfaring og kunnskap. Det eneste jeg kan nevne er at jeg har satt opp en treningsplan sammen med en treningsveileder, slik at jeg trener fornuftig. Sammen med styrketrening kjører jeg kondisjon i form av korte med harde joggeturer (20-25min) og intervalltrening Lenke til kommentar
Azidops Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Høres fornuftig ut. Lykke til med treningen. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 17. september 2008 Forfatter Del Skrevet 17. september 2008 Takk for det! Lenke til kommentar
TehKris Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Hvis du vil øke i armhevninger, så må du ta armhevninger. Ser ikke noe galt med å ta 2-4 sets hver dag til failure (altså til du ikke klarer flere), HVER DAG. Du kommer garantert til å øke. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 17. september 2008 Forfatter Del Skrevet 17. september 2008 Det gjør jeg! Bortsett fra når jeg er syyykt støl, sliter litt med triceps Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå