Gå til innhold

Hvordan øke antall push-ups raskt?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har 3 uker på meg og blir pent nødt til å klare flere push-ups enn jeg gjør nå. Har hatt en skulderskade som har gjort at jeg ikke har trent push-ups eller andre ting på lang tid, nå har jeg 4 uker på å øke antall pushups!

Klarer rundt 15-20 med bredt grep, så det er ikke så alt for ille. Problemet dukker opp når jeg skal ta push-ups med hendene i skulderbredde! Her snakker vi 3-4 reps! :thumbdown:

Så spørsmålet blir, hvordan kan jeg øke antallet med SMALT grep?

Hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kreatin er overhodet ikke farlig, bare husk å drikk masse lunkent vann når du tar det.

Du får kjøpt det på blant annet proteinfabrikken.no ..hvordan type har lite å si.

Bare husk å ta anbefalte doseringer osv. Jeg garanterer deg at du vil yte mer når kroppen er full av kreatin.

Husk å spis sunt, proteiner, fettsyrer, karbohydrater. Prøv å ligg litt i kalorioverskudd (dette blir til muskler altså, så slapp av..)

Lenke til kommentar

Du vil neppe klare å øke antall push-ups på 3 uker, men du vil ha tid til å lade kroppen med kreatin, noe som gjør at kroppen vil klare flere reps.

Kreatin er ikke farlig, og finnes naturlig i f.eks kjøtt og tyttebær, men i veldig små mengder, derfor er det anbefalt å ta som tilskudd.

Lenke til kommentar

Okay! Da får jeg vel bare skaffe det! Har prøvd litt forskjellig med smalt grep og funnet en teknikk som gjør at jeg klarer langt flere enn første gang jeg prøvde.

Teknikken er å variere mellom å la armene "synke" bakover langs kroppen og vri albuene slik at disse slår "utover". Klarte rundt 10 i stad :)

Noen som kunne tenke seg å linke til den kreatinen jeg bør velge? Skjønte fint lite av de forskjellige typene, helst billig ;)

Endret av Chris_LoX
Lenke til kommentar

Er pushups armhevninger? Eller er det chins med smalt grep?..Jeg vet ikke, der jeg bor er det ingen som sier pushups.

Men i hvert fall: Klarer du 10 nå armhevninger (hvis det er det du mener) nå, burde du klare 30-40 på 3 uker. Men tren ofte og hver gang du har overskudd. Og masse kondisjon i tillegg. OG SPIS MER ENN DU FORBRENNER, FOR ELLERS VOKSER IKKE MUSKLENE DINE.

Lenke til kommentar
Det viser seg visst at Monohydrat er hakket bedre.

som jeg ser det er monohydrat det eneste som funker ordentlig, eneste som visstnok har bevisst virkning, på kre alkalyn drar du jo ikke vann, og da ser jeg ikke helt poenget med kreatinet, med mono drar du opptill 3-5 kg, er jo det som er hele vitsen...

Lenke til kommentar

Med push-ups mener jeg armhevninger, altså at man dytter seg selv opp fra bakken :)

Trener hver gang jeg har overskudd og tid, så det går fint :) Er det noen som kan linke til kreatin av typen monohydrat som er relativt billig fra en god nettside? Bør vel helst starte så tidlig som mulig :D

Lenke til kommentar

Sett at du greier fem push ups med smalt grep. Sett at målet er å ta 25 pushups. Del opp i fem sett hvor du tar fem reps hver gang og har en gitt pause (første gang så lang at du greier å fem hele sett med fem reps). Neste økt fortsetter du med fem sett fem reps, men prøver å senke hviletiden. Du fortsetter på denne måten, fem sett - fem reps (om målet er å ta 25) ved å hele tiden kutte ned på hviletiden. Hvor lang tid du må vente mellom hver økt avhenger litt av hvor raskt du henter deg inn - men du kan prøve mellom 24-48 timer. Kreatin trenger du ikke tenke på.

Endret av Ingar
Lenke til kommentar
som jeg ser det er monohydrat det eneste som funker ordentlig, eneste som visstnok har bevisst virkning, på kre alkalyn drar du jo ikke vann, og da ser jeg ikke helt poenget med kreatinet, med mono drar du opptill 3-5 kg, er jo det som er hele vitsen...

For meg vill jeg kunne yte bedre på trening, ikke trekke vann. Det legger seg på samme måte som fett, så nei takk :) Skal nok prøve det når jeg er ferdig med Kre Alkalyn, siden det er så billig og at det danner mindre kreatinin (eller hva det het).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...