Gå til innhold

Er min nye Maxtor Basics ekstern harddisk sliten?

Griffin

Anbefalte innlegg

God aften.

I går så var jeg på Lefdal og kjøpte en ekstern harddisk type Maxtor Basics 1TB med USB2.0 tilkopling.

I går koplet jeg den til og tok backup av noen programmer jeg har liggende.

Harddisken står tilkoplet. Når maskinen har startet så får jeg beskjed om at harddisken må formateres før bruk. Går jeg inn på Computer management, så viser den 32GB tilgjengelig...som jo ikke rekker på langt nær til mp3-filene av cd-samlinga en gang.

Jeg forsøker safely remove og kopler til igjen med samme resultat. Når jeg forsøker å ta ut strømledningen og setter den inn igjen så kommer jeg inn og alt ligger der.

Siden jeg ikke var komfortabel med dette, så forsøkte jeg en formatering...og da for sikkerhets skyld så tok jeg en lang formatering (mao ikke quick format).

Det ga meg samme resultat.

Hvis jeg starter maskinen uten USB kabelen tilkoplet og setter den inn når maskinen er oppe og går, så fungerer den fint...men ikke hvis den er tilkoplet mens jeg starter altså.

Er dette vanlig?

Begynner å tenke på om jeg skal gå tilbake med den. Jeg har nettopp vært borti kræsj av harddisk og det er ikke noe jeg kan tenke meg å gjenta.

Til info, så kjører jeg Windows Vista Home Premium. Spec på maskinen finnes i signaturen om det skulle ha noen betydning.

Takker for alle svar.

Endret av Griffin
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Samme med min 500gb basics disk (som jeg foresten slaktet og fant en seagate 7200.11 i) og når jeg kjører hard drive inspector sier smart dataen at disken ikke er helt frisk, og med tanke på at mine andre disker som er mye eldre og har kjørt mye lengre er 100% på smart data, mens den er 49% er jeg litt sjokkert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...