Evolutioner Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Lurer på om jeg burde gå til legen fikk den bare ca 1-2 mm inn i foten sånn de blødde litt når jeg trykka rundt såret og det har komt en liten "hevelse" 1 cm i diameter rundt det, farlig? er litt redd , vet ikke om spikeren var rusten. Noen måte jeg kan finne ut om det er farlig? Hvor skal jeg egentlig legge slike "helse" greier? Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Helse-greier skal vel legges inn under Helse? (Under samfunn ) Lenke til kommentar
Painapple Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Det lettelse er å ringe til legesentralen( kjem ikkje på kva det heiter ) Lenke til kommentar
Rugboy Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 (endret) Hvis spikeren var rusten, så gir vell det en liiiiten sjanse for blodforgifting? Eller tar jeg kanskje helt feil nu? Endret 13. september 2008 av Rugboy Lenke til kommentar
AA44 Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Indirekte kan det stemme ja. Det som skjer er at om spikeren var rusten, så kan du få en betennelse. Om betennelsen får være fritt å gjøre som den vil, altså at du ikke drar til lege å får antibiotika så kan blodet starte å samle opp det som gir deg betennelsen, og utvikle seg til blodforgifting. Så dør du, drep av en spiker i foten. Ring legen du, er nok det lureste. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
edge Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Dra ut jævelskapen, sett på et plaster. Har du smerter i foten i morgen vil jeg anbefale en tur til legevakten for en sjekk og en stivkrampesprøyte Lenke til kommentar
WASD Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Har selv gjort dette(2 ganger tilogmed!). Det er null stress, sett på et plaster, kan hende du får en vorte eller blemme, hvis det blir en infeksjon eller veldig mye verk, kan du ta en tur til legevakta. OG hvis du velger å dra dit, ta med deg et blad og ipod med film, det er laaaang ventetid. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 rusten spiker er vistnok enn ny spiker, da nye spikere er behandlet med ett eller annet som ikke er bra for kroppen. men, ta fotbad med grønnsåpe og sett på ett plaster. ta gjerne fotbad 1 gang om dagen, det tar ofte livet av evt bakterier og dritt i såret. 1-2mm er stort sett ikke farlig. nå er posten 5 dager gammel, så jeg regner med at det har ordnet seg ganske bra til nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå