Suppekatten Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Heisann! Byggde meg nettop ny pc med specsa: Intel C2 Q9550 2,8ghz HIS RADEON HD4850 512MB Asus Maximus Formula 2x Seagate barracuda 500GB 4x1gb OCZ Reaper 1066mhz To monitorer Windows Vista ultimate 64bitt Skjermkort vifta var stilt inn til 50% slik at jeg tviler på at temperaturen har vert noe problem. Jeg klokket GPU ram og GPU prosessor med noe slikt som 10-20mhz Trykte så på test, og den ene skjermen (Ikke hovudskjermen vell og merke) ble blå mens den andre ble svart. Etter ca 30-50 sec, restartet pc en seg. Mener jeg clearet CMOS en på riktig måte (trykket 1 gang på knappen bak på HK et under oppstart, slik at pcen restarter seg) Problemet jeg har nå er at når jeg kommer inn i Windows, kan samme hvilket programm jeg åpner, ha den effekten at begge skjermene blir svarte, og at maskinen restarter seg på nytt etter ca 1 minutt... Starter jeg Windows i Sikkerhetsmodus, fynker alt helt fint, men da kan jeg jo ikke akkuratt gjøre så altfor mye heller da! Litt tidligere på dagen så Overklokket jeg CPU en til 3,0 ghz, noe som fynket utmerket (360 x 8,5 multiplier) men disse instillingene har jo blitt tilbakestilt nå, etter clear cmosen. Endret også innstillingene til RAM en som stod på Auto til 2,1 volt og 1066mhz som er det dem skal stå på. All overklokking på CPU og RAM ble gjort med AI Suite. Edit: Får av og til BSOD under oppstart, men får for liten tid til å lese va den angår... Er det muligt at jeg har ødelagt skjermkortet, eller kan det være et virus som har infisert pcen min (var på LAN i går, og da ble det mye kopiering av filer over intranettet) Lenke til kommentar
Suppekatten Skrevet 13. september 2008 Forfatter Del Skrevet 13. september 2008 Heisann igjen.... Jeg resettet jo Cmos, og det er dette som trolig har ført til BSOD en min, for når jeg komm inn i bios, hadde HK et suttet RAM en til 800mhz i steden for 1066... Får ikke BSOD lenger, men har fætt tips om at jeg skal prøve å komme inn i ATI Overdrive programmet og trykke "disscard changes"... Dette virker jo noelunde logisk, med tanke på at skjermkortets hastigheter i MHZ ikke tilbakestilles ved å trykke Clear CMOS? Når pcen starter, så ligger det jo inne i ATI overdrive at den skal øke spenningene! Får prøve dette, men kom med deres svar, slik at jeg kanskje har noe å prøve viss det ikke virker Lenke til kommentar
Suppekatten Skrevet 13. september 2008 Forfatter Del Skrevet 13. september 2008 Har fått fikset det nå.... Klarte å komme meg inn i ATI overdrive å resette klokkene, før maskinen krasjet, så nå har jeg ikke fått noe feil på 5 min Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå