Haganeset Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 (endret) Har en Audi 100 2.3E 91 mod (C4)! Er det noen muligheter for å få litt mer futt i denne? Fant en chip på ebay, er dette noe? http://cgi.ebay.com/ebaymotors/2in1-PERFOR...sspagenameZWDVW fant en til : http://cgi.ebay.com/ebaymotors/PERFORMANCE...sspagenameZWDVW Endret 13. september 2008 av tols Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Det der er bare BS, og du finner samme greiene på qxl... rein svindel! Det er ikke stort du kan gjøre med den motoren din, uten at det koster masse penger... det billigste blir å bytte til turbo femmer Lenke til kommentar
daruu Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Riv av en lyddemper/bytt til effektannlegg! Da HØRES ihvertfall bilen mye kjappere ut Lenke til kommentar
sigen Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Fjern katalysatoren (Ja, det blir merknad på EU-kontrollene), sett inn en 272° trim-kam, port- og plan toppen, så har du hvertfall en begynnelse Dersom du er seriøs ang. at du vil ha effektøkning, kan jeg annbefale Velox motor Lite tips; Dersom du vil ha enda høyere effektøkning, så ville jeg heller sett meg rundt etter S4/S6/S6+, evt. spesialutgaver som bl.a. MTM S6 eller SMS Revo S6 (vet om en av sistnevnte til salgs på Norske skilt) Er både billigere og lettere å få mer effekt ut av biler med turbo (dermed faller jo S6+ bort, siden den "bare" har 4.2 V8 N/A) Lykke til Lenke til kommentar
Jøtul Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 med andre ord, så må du enten bruke 20.000++ på motoren, eller ha peiling på det selv, no jeg antar du ikke har siden du spør her. Det er billigere for deg å kjøpe en S4 eller S6. Lenke til kommentar
masterboy Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Jeg vil tro at det er lettere å få tak i en 4.2L enn turbo 5er hos huggeren, eller som vrak. Har du en hel donorbil, er det ikke så altfor vanskelig å få det til. Du får sikkert ikke 500hk, men nermere 250-280 er realistisk, alt etter tilstand, og hvor mye du velge å påkoste. Kan tenkes du kommer langt med kr. 15.000,-. En brukbar S4 med skilter koster en del! Lenke til kommentar
quarkey Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 (endret) Få tak i en 2.2l turbo (3b,aby,aan). De koster litt, men motorene er veldig trimmevillige. Finnes mange aktører i Norge som kan ta på seg en slik jobb. Men det koster selvsagt. Alt kommer an på hvor mye penger en har lyst å bruke. Endret 23. oktober 2008 av quarkey Lenke til kommentar
Jøtul Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 hvis fyren hadde kunnskap til å utføre disse forslagene, så hadde han nok hatt peiling på det selv. Lenke til kommentar
ford4fun Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 (dermed faller jo S6+ bort, siden den "bare" har 4.2 V8 N/A) Det har den, men også en annen V8 enn den vanlig S6, S6+ er en ypperlig donorbil med spesiell girkasse, annet interiør, sort taktrekk, orginalt xenon, og kom kun i 1997 som "utgående modell"... Lenke til kommentar
EyeLid Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 (endret) Har en Audi 100 2.3E 91 mod (C4)!Er det noen muligheter for å få litt mer futt i denne? sett inn en 272° trim-kam, port- og plan toppen, så har du hvertfall en begynnelse Dersom du er seriøs ang. at du vil ha effektøkning, kan jeg annbefale Velox motor evt. spesialutgaver som bl.a. MTM S6 eller SMS Revo S6 (vet om en av sistnevnte til salgs på Norske skilt) og kom kun i 1997 som "utgående modell"... Tols: Denne Audien du nå har har et motorstyringssystem som heter Bosch KE3-Jetronic. Desverre har denne bensinmengdefordeler, og de eneste parametrene man kan justere elektronisk er tenningen. Dette betyr at du i begrenset grad får utbytte av "chipping" i ordets rette forstand - slik man kan på nyere biler med tilpasning av bensinmengde, tenning, load osv. Ofte kompanserer man derfor tenningen med å tilpasse fordelerlokket, noe som er et meget rimeligere alternativ. Derimot støtter jeg det som sigen skriver her, at du kan gå for en 272 graders kam. Velox forhandler tectonics tuning kammer (fra USA) i Norge til en grei pris på norske markedet. Evt kan du lete etter kammer i USA til mye snillere pris, og evt eBay.de. Jeg mener iallefall at en slik type trimkam er første og beste alternativet du har i denne bilen. Ellers synes jeg det er mye idiotiske forslag med å bygge om bilen. Vedkommende spør her om mindre effektøkning, ikke hvordan han skal teknisk bygge om 100en til en annen standard: mao - endel her tar det helt ut av proporsjoner. sigen: MTM RS6 er jo et enkelt spesialbygg, og motoren i den bilen som går i Norge er jo nå bygget opp av noen helt andre enn MTM. Originalt var det ingenting spesielt med selve motoren som var i denne, annet enn en helt standard 420hk-løsning fra MTM. Revo S er jo og ikke akkurat vanlig å komme over, og disse bilene er det jo Roland Mayer (MTM selv) som har stått for motorstyringen osv... ford4fun: bare sånn for å ha det på det rene. S6+ er ingen egen utgående kampanjepakkeprisbillig-bil. Disse bilene har helt egne chassisnumre og er som sådan ikke Audi, men quattro GmbH biler. Endret 25. november 2008 av EyeLid Lenke til kommentar
ford4fun Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 ford4fun: S6+ er ingen egen utgående kampanjepakkeprisbillig-bil. Disse bilene har helt egne chassisnumre og er som sådan ikke Audi, men quattro GmbH biler. Det var absolutt ikke det jeg sa heller, men S6+ kom i 1997, og kun da, som en "avsluttning" av 4A karosseriet.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå