Gå til innhold

2skjermkort svidd på 1 uke?:S

HiPPOLOVE

Anbefalte innlegg

Kjøpte ett nyttt skjermkort 2-3 dager etter jeg installerte det sluttet det å virke (billig Geforce 8500) tenkte jeg jaja, support tar vel evigheter så bestilte ett nytt kort, Geforce 7200, jeg trengte en nyere versjon av IE (fordi det jeg skulle bruke IE til ikke var støttet av FF :p) så anbefalte installeren reboot etter install "jaok" tenkte jeg og rebootet, men samme feil oppsto!

Null bilde, men pc booter opp i windows (har lyd så hører logon).

Kan det være noe annet enn skjermkort? Hva kan ha gått galt...? (Resten av HW utenom harddisk er like nytt som 8500 kortet, ca 1-2uker)

Prøvd en skjerm nr 2, har brukt DVI-HDMI på TVen, på skjerm nr2 har jeg brukt VGA kabel, tenkte kanskje at DVI=1 og at jeg kanskje ikke får noe bilde fordi jeg må konfigurere i windows før jeg bruker VGA? Prøver bare å gi så mye info som mulig :) synes det er rart at 2 nye skjermkort skal ta kvelden sånn helt uten videre...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du får bilde i bios, men bildet forsvinner så snart har installert drivere og du booter windows, høres det ut som et problem jeg hadde for et par dager siden, men heldigvis klarte jeg å boote opp med bilde på TV gjennom HDMI. Prøv å bytt om på utgangene på skjermkortet, prøv tv-ut om du har, og avinstaller driverene til skjermkortet for å tvinge windows til å installere generic drivere. Så kjører du chkdsk på harddisken for å se etter sektorfeil ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...