Zarcaz Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 er det noen der ute som som jobber som spilltester? må du gå noen spesielle skoler? osv? og hvis det er noen åssen trives du? er det noe å anbefale? Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Mener du journalist, eller de som tester alpha/beta utgaver av spill? Lenke til kommentar
Zarcaz Skrevet 14. september 2008 Forfatter Del Skrevet 14. september 2008 Mener du journalist, eller de som tester alpha/beta utgaver av spill? de som tester spill og slik ja. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Mulig å utdanne seg til det? De fleste store selskapene lar hvertfall familie og ansatte ved selskapet få prøve spillet og teste det i starten, så utvider de etter som de trenger flere testere. Lenke til kommentar
OscarMike1 Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Mulig å utdanne seg til det? De fleste store selskapene lar hvertfall familie og ansatte ved selskapet få prøve spillet og teste det i starten, så utvider de etter som de trenger flere testere. Det første jeg ville gjort er å studere media, for å kunne jobbe som journalist. Etter det er det vel "bare å kjenne noen" vil jeg tro. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 (endret) Sett i gang med å skrive anmeldelser. Hvis viljen og evnen er der har jeg ikke inntrykk av at det er noe stort problem å få skrive et sted. Å leve av å teste spill derimot, det er noe annet. Da må du ha masse flaks i tillegg. Endret 14. september 2008 av Isbilen Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Det er nok ingen egent utdanningsretning for speltestere. For å bli ein speltestar så trur eg følgande kriterier: 1: Like å spele. 2: Vere i stand til å formulere seg bra skriftleg 3: Ha utstyret ein trenger for å teste / konsoller, pc o.l) Det ein kan starte med er å lage egne tester av spel og så publisere dei på forumet her. Det skal vere ein kategori for brukertester viss eg ikkje husker heilt feil. Det kan vere ein start der ein kan få tilbakemeldinger på både skrivestil og korleis ein komponerer tester strukturmessig. I tillegg har ein då noko å vise til ved henveldelse til meir seriøs testing (f.eks testing for gamer.no) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå