Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Heisann Da har jeg surfet litt rundt, men jeg finner ingen fremkallingssteder som kan printe ut i denne størrelsen. Finner størrelser som er rimelig lik, bortsett fra at de er for bred. Dersom jeg bestiller bildet i en for stor størrelse hos for eksempel Japan Photo, hva vil skje da? vil de strekke bildet eller vil de beskjære eller vil jeg få hvite kanter på sidene? Freebird!.... Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 (endret) Enten kan du oppsøke en fotosjappe som kan printe det for deg etter mål eller enklere så tar du bildet i photoshop el. og legger det inn på et dokument i en mer standard størrelse, f.eks 30x40 også bruker du bare 29x29 av midten og klipper bort resten når du får kopien (da får du 29x29 med hvit kant rundt resten:) Edit: De fleste vil nok beskjøre bildet for å tilpasse det til størrelsen, men hvis du bruker metoden over får du det riktig da dokumentstørrelsen matcher print størrelsen. Endret 13. september 2008 av jvc1986 Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Der jeg jobber, justerer maskinen papirlengden automatisk etter sideforholdet. På den måten vil bildet verken beskjæres, få hvite kanter, eller strekkes. Kortsiden bestemmes av papirbredden (papiret kommer på rull, i vårt tilfelle i 10, 13 og 20cm). Langsiden bestemmes av sideforholdet på bildet. Så har du et kvadratisk bilde, vil det hos oss bli enten 10x10, 13x13 eller 20x20cm. Så leverer du bildet til noen som leverer 30x40, så vil jeg tro at de automatisk lager det i 30x30cm for deg. Spør i butikken om dette. Men om ingen har bilder med 29cm kortside, så kan du bruke JVC sin metode med å legge 1cm hvit kant øverst og på den ene siden og klippe den vekk etterpå. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Bestilte bildet i 30 x 40 hos Japan Photo, det koster så lite at jeg har råd til det dersom det ikke skulle bli som planlagt. Takk for hjelpen.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå