Gå til innhold

Oppdatere kontaktlisten i Outllook 2007 med telefonkatalogen.no

Anbefalte innlegg

jeg fant ikke noe program som gjorde dette så jeg vurdereer å lage et eget script som kan fikse det. jeg håper VBS er kraftig nok til dette (eventuelt VB av en eller annen art).

det jeg gjerne vil ha gjort er å oppdatere alle kontaktlistene i kontaktlisten til Outlook med telefonkatalogen.no eller annen online telefonkatalog.

jeg tenkte programmet/scriptet kunne gjøre noe ala:

1) sjekke kontaktlisten i Outlook.

2) er ikke adresse fylt ut hentes dette online.

3) er adresse fylt inn sjekkes det om denne er den riktige.

noen som vet om dette er mulig eller hvordan jeg skal starte?

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det burde vel la seg gjøre. Et spørsmål bli vel hvor mye informasjon du har om kontaktene dine fra før av. Hvis du f.eks bare har et navn blir det vel kanskje verre. Hva viss du har en adresse fra før av og telefonkatalogen har en annen. Hvordan vet du hvilken som er den rette?

Endret av The_Viper@EFNET
Lenke til kommentar

Ja, et søk på navn kan gi enorm flertydighet, et søk på Per Hansen ga for eksempel 785 treff. Et søk på adresse gir også ofte flertydighet, ja selv søk på både navn og adresse kan gi flertydighet for eksempel når poden har samme navn som faren. Tror nok at det sikreste som kan gi strikt entydighet i telefonkatalogen, er søk på telefonnmummer, så hvis du legger dette inn på dine kontakter, da har du et godt utgangspunkt for scriptet/programmet du etterspør.

Lenke til kommentar

ja, det er vel kanskje best aa soeke paa telefonnummer (enten mobil eller fastnummer hvis ikke mobilnummer er skrevet inn).

edit: noen som vet om dette gaar med VBS eller maa en bruke noe anet, feks .NET?

edit: trykkleif da jeg sitter i Valencia med spansk tastatur.

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Tror det skal gå fint med vbs. Hvis du kan svare meg på følgende spørsmål kan jeg prøve å mekke et slikt script i full fart. Hva skal skje dersom en kontakt har et telefonnr og en adresse? Skal denne adressen sjekkes og hvordan vet man hvilken som er den riktige dersom det dukker opp 2 ulike?

Lenke til kommentar

det er ikke alltid jeg har den nyeste adressen liggende i adresselisten. naa har du ogsaa greia med besoksadresse kontra postboksadresse men det er ikke saa mye utbredt og begrenser seg stort sett til et faatall saere bedrifter saa det skal ikke vaere noe problem. det blir vel kanskje litt mye aa sjekke om adresse nummer to (som er feil) er en postboksadresse men hvis det er en gateadresse som er annerledes ser jeg ikke noe problemer med aa overskrive adressen i Outlook.

(beklager at jeg ikke har norske saertegn men jeg sitter for oyeblikket i Madrid).

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...

Er særs interessert i et slikt program. Det virker nok bare fornuftig å søke med utgangspunkt i telefonnr, deretter adresse. For min del ville et slikt program hjelpe godt på å holde kontaktene mine oppdaterte, når kontkaktlisten runder 750 er det et ork å gå igjennom manuelt.

Det jeg ser for meg som en god løsning er et program som sjekker og henter info om alle telefonnr, også etterpå setter dette opp mot den eksisterende kontakten. Slik at disse kan godkjennes i hvert tilfelle. I mange tilfeller (etter å ha sjekket litt manuelt) viser det seg at flere av mine kontakter er oppført feil i telefonkatalogen. Eksempelvis er mitt eget nummer oppført på foreldre i tilegg.

Send meg mer enn gjerne en PM om dette blir sett på i fremtiden! :-D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...