Robzaa Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Hei, Jeg slo av PCen på vanlig vis før jeg skulle på ferie. I dag, når jeg kom hjem, vil ikke PCen starte i det hele tatt. Det virker som om den ikke får strøm. Jeg har sjekket om det er skjøteledningen, men skjermen, som er i samme ledning, får strøm. Jeg har byttet ledning for å skjekke også. Noen som har noen mening om hva som kan være galt? Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Hvordan er det med lyset på hovedkortet ditt? Det skal være et lys der som indikerer om Hk får strøm. Lyser det konstant? blinker det? Lenke til kommentar
super_1990 Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Har du prøvd å resete Bios, ved enten å flytte på en jumper på hvovedkoret ditt eller koble ut strømen og pelle ut batteriet fra hovedkortet? velger du jumper metoden må du kikke i hovedkort boka for å finne ut hvilken jumper du skal flytte. Hvis pcen har stått tilkobla stømnettet eller telefonnettet kan tordenvær ha tatt rotta på pcen din Lenke til kommentar
Robzaa Skrevet 14. september 2008 Forfatter Del Skrevet 14. september 2008 (endret) Hvordan er det med lyset på hovedkortet ditt? Det skal være et lys der som indikerer om Hk får strøm. Lyser det konstant? blinker det? Ingenting som lyser her nei Har du prøvd å resete Bios, ved enten å flytte på en jumper på hvovedkoret ditt eller koble ut strømen og pelle ut batteriet fra hovedkortet?velger du jumper metoden må du kikke i hovedkort boka for å finne ut hvilken jumper du skal flytte. Hvis pcen har stått tilkobla stømnettet eller telefonnettet kan tordenvær ha tatt rotta på pcen din Ok, skal prøve dette med jumper-ting ! PS: Når jeg drar ut strømledningen lager strømforsjyningen min en kort pipelyd.. Kanskje dette har noe med problemet å gjøre? Endret 14. september 2008 av Robzaa Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Vel når led`en på hovedkortet ikke lyser så er det jo hk som ikke får strøm... Så da er det jo noe som ikke er i orden. Kan jo være hket ditt som er i ustand, men det er vel kanskje mest sannsynlig PSU... har du testet å jumpstarte PSU`en din? Lenke til kommentar
Robzaa Skrevet 14. september 2008 Forfatter Del Skrevet 14. september 2008 Fant feilen. Det var strømforsyningen som ikke fungerte. Skaffet en annen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå