AvIOn Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Hei alle reiseglade mennesker =) 13 oktober drar jeg og samboeren min til Hawaii. Vi har ikke bestemt oss enda for hvor vi skal oppholde oss, men tar det litt som det kommer. Vi har lyst å oppleve litt av hvert, alt fra natur, soling, fisking, surfing, shopping og god mat =)Så jeg har noen spm ang dette: 1. Pris på sverdfisk-fisketur? 2. Pris på surfekurs, evt leie av surfebrett 3. Hvordan er prisnivået der nede, med tanke på shopping av klær og restaurant Håper noen har vært der, og kanskje kan svare på i allefall ett av spm, og kanskje komme med noen tips til hva man burde få med seg av serverdigheter. Mvh Viktor Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 (endret) Surfing er da enkelt, ikkeno behov for kurs. Prisnivå er ganske høyt i forhold til fastlandet. Dette er ikke stedet å dra til for å shoppe og ikke regn med for mye butikker utenom Honolulu/Waikiki. Husk de fleste turistene her er japanere som har masse penger å bruke. Det medfører også at skilt og mye informasjon er på japansk. På hotellet hvor jeg bodde stod all info om aktiviteter for de besøkende på japansk. Det billigste av stedegen mat er antagelig teriyaki-burgere hos Mc Donalds. Antagelig ikke på menyen, men bare spør. Noe å få med seg er vulkanen Hanauma som ligger i strandkanten som en bukt og som er full av koraller. Det går buss dit fra Waikiki, det er en halvtime sørover. Ta med dykkermaske. Spesielt sted og også litt trist å se alle korallene folk har trampet i stykker. Solnedgangen på strandpromenaden i Waikiki er jo noe å få med seg. Der er det noen utskremte represetanter for urbefolkningen som har et enkelt show med blåsing i konkylier og synging til solen som går ned mens gassfakler tennes. Om dere skal på mindre øyer kan det lønne seg å få en litt mindre turistpreget luau med seg der, men det skader sikkert ikke å få med seg flere. Man går ikke på restaurent på hawaii, man går på luau. De har samme type spesielle matlaging rundt hele stillehavet, men under forskjellige navn. Ellers er det bare å slappe av og nyte et perfekt sted med perfekt vær. Endret 13. september 2008 av robertaas Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 I forhold til amerikansk prisnivå, er Hawaii dyrere siden alt må fraktes dit. I forhold til norsk prisnivå, er det jo fortsatt billigere. Surfing og fisking driver ikke jeg med, så det kan jeg ikke svare for. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå