dup Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 (endret) Hei Jeg har gått fra en Samsung X480 til en Nokia E51 nå akkurat. Jeg puttet i det samme sim-kortet og telefonen virker som normalt. Men.. jeg har ingen kontakter? Jeg er ikke så oppdatert i mobilverdenen, så hva kommer dette av? Har jeg et for gammelt sim-kort? Endret 13. september 2008 av dup Lenke til kommentar
lain Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Det er nok heller at du har lagret alle dine kontakter lokalt på den gamle mobilen. Om du har mobilen fortsatt, burde det være så enkelt som å sette simkortet tilbake i den, og gå inn under kontakter, og klikke deg rundt til du finner "kopier kontakter til sim" eller noe tilsvarende. Også gjør du bare motsatt evt når du skal ha alle kontaktene fra simkortet til den nye mobilen. Vær ops på at endel simkort av gammel årgang ikke har plass til flere enn 100 kontakter. Gjerne så kuttes det i lengden på navn og evt ekstra informasjon du kan ha lagt inn på kontaktene også, om du kopierer over til sim fra telefon. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 du skal kunne sende kontakter fra mobil a til mobil b ved hjelp av blåtann. på noen modeller må du sende kontaktene en og en mens på andre kan du sende alle samtidig. hvis du har datakabelen som (kanskje) fulgte med den gamle tlefonen kan du bruke synkroniseingsprogramvare til å overføre alt også. Lenke til kommentar
dup Skrevet 13. september 2008 Forfatter Del Skrevet 13. september 2008 Takk for hurtige svar. Men det løser desverre ikke problemet, da jeg alltid har lagret kontaktene på sim-kortet. Satte det inn i den gamle telefonen for å dobbeltsjekke. Den gamle mobilen har heller ingen mulighet for å overføre data, hverken via kabel eller trådløst. Gamle mobilen er av denne typen: http://www.gsmarena.com/samsung_x480-1022.php Kan heller ikke finne noen muligheter på Nokia'en hvor man kan kopiere fra sim-kortet. (Første gang med Nokia for meg, så kanskje jeg overser noe..). Frustrerende! Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 (endret) hva med noe ala denne? Endret 13. september 2008 av ilpostino Lenke til kommentar
dup Skrevet 13. september 2008 Forfatter Del Skrevet 13. september 2008 Uff da! Problemet var den nevnte minimale erfaringen med Nokia! (og moderne telefoner) Etter litt leting kom jeg frem til sim-kortet, og der var det bare å markere og kopiere til kontakter. Takk for tipset om dette! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå