Skog Skrike Blod Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 (endret) - F/8. - 1/200 sek. - ISO-100. - 28 mm. - Blits Edit: nedskalerte bildet. Endret 13. september 2008 av Skog Skrike Blod Lenke til kommentar
AstroChicken Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Tja, vet ikke helt med "forførende", jeg føler det mer som om jeg blir vurdert som lunsj. Fokus sitter bra men skulle gjerne hatt med hele øverste labben. Du kunne kansje bedt den om å dra til seg underste labben også slik at ingenting ble avkuttet. Spørs bare om den hadde hørt etter. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Jeg føler meg alltid forført av pusekatter da Alt i alt et fint portrett av en katt, riktig mengde fokusdybde, men enig med Grizzmo i at ihvertfall den øverste labben burde vært hel. Det er ikke alltid like enkelt å ta bilder av dyr i bevegelse, og har selv en del ellers gode dyrebilder der en eller flere lemmer er mer eller mindre borte. Katten du tar bilder av ligger tilsynelatende rolig, og da bør man bruke tiden man har til å tenke ett sekund eller to mer på komposisjonen. Det er nok luft på høyre side, til at kameraet kunne blitt flyttet såpass mye til venste at du hadde fått med ihvertfall den ene labben i sin helhet, og kanskje til og med den andre. Det ville også fjernet en del av garasjedøra som blir litt dominerende. Men som sagt... alt i alt et fint portrettbilde, du har fin kontakt med katten, og har fanget dette i bildet. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Skog og Super8: zoofili er ulovlig i Norge! Bildet synes jeg er litt snapshot-aktig. Og siden jeg er langtfra zoofil, og egentlig ikke så mye dyremenneske heller, så ser jeg ikke så mye i bildet. Lenke til kommentar
ShaNickolas Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Ok PMnormal Pent bilde , fanget i et av de få stunder katten er rolig Som de andre påpeker kunne / skulle den ene labben vært mer med Men jeg vil ikke si det ødelegger bildet Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Skog og Super8: zoofili er ulovlig i Norge! Bildet synes jeg er litt snapshot-aktig. Og siden jeg er langtfra zoofil, og egentlig ikke så mye dyremenneske heller, så ser jeg ikke så mye i bildet. Det er forskjell på å bli forført, og det å bli forført Som dyremenneske synes jeg portretter av dyr kan være like fine som portretter av mennesker. Kommer selvsagt ann på det enkelte bilde, men et godt dyreportrett kan lett slå et litt dårligere portrett av en person, både teknisk og innholdsmessig. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Skog og Super8: zoofili er ulovlig i Norge! Bildet synes jeg er litt snapshot-aktig. Og siden jeg er langtfra zoofil, og egentlig ikke så mye dyremenneske heller, så ser jeg ikke så mye i bildet. Det er forskjell på å bli forført, og det å bli forført Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 (endret) Skog og Super8: zoofili er ulovlig i Norge! Zoofili er ved lov ikke lenger forbudt i Norge. Paragrafen mot zoofili ble i 1972 opphevet. Lever i fortiden som vanlig PMnormal Uansett, greit bilde. Men jeg synes bakgrunnen blir noe forstyrrende. Blitslyset var heller ikke ideelt. Lyset ble for hardt, og øynene ble ikke særlig fine. Endret 13. september 2008 av Aak1 Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Ok, så er det lov med denslags umoral. Fysj og fy, sier jeg. Men bøndene har det sikkert kjedelig, og det må det gjøres noe med. Men jeg vil likevel ta avstand fra det, og de som utøver det. Og stakkars små katter, da. Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Er det noe å utøve da? Det er vel strengt tatt bare tanker? haha, det virker sikkert rart når jeg sitter å forsvarer zoofili Beklager for off topic. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Fin blikkontakt, men ville prøvd å fått bakgrunnen annerledes. De billige(utseende/stilmessig) hagemøblene ødelegger for den tøffe katten som nyter solen. Liker ikke helt at skyggen bryter bildekanten på høyre side, enten burde den bryte kanten mer, eller mindre. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Ok, så er det lov med denslags umoral. Fysj og fy, sier jeg. Men bøndene har det sikkert kjedelig, og det må det gjøres noe med. Men jeg vil likevel ta avstand fra det, og de som utøver det. Og stakkars små katter, da.Zoofili burde aldri vært tillatt, men så er det heller ikke det vi diskuterer her. Men "Pus med sjarmerende blikk" hadde vært en rar tittel, selv om det faktum at jeg er sjarmert av denne katten, er nærmere sannheten enn forført. Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Masse forstyrrende elementer rundt, litt rart utsnitt, men det passer kanskje litt også. Jeg ville ha likt og sett samme katten ligge på feks en gressplen. I steden for at den ligger forann garasjen slik som nå. Skarpheten er spot on. Du har også fanget blikket til katten fint. Noe som er det første jeg legger merke til når jeg ser på bildet. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 (endret) Jeg ville ha likt og sett samme katten ligge på feks en gressplen. I steden for at den ligger forann garasjen slik som nå.Prøv å flytt en katt og få den til å ligge på samme måte (eller i det hele tatt ligge) etterpå :!: Synes trådstarter har fanget et fint øyeblikk, som ikke nødvendigvis ville vært det samme neste gang katten fant en gressplen å ligge på. Endret 14. september 2008 av Super8 Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Synes bildet egentlig er ganske kjedelig, men det kan sikkert bli kult hvis du redigerer det litt. Legg på vignettering og mer kontraster, så blir det mye bedre. Lenke til kommentar
Skog Skrike Blod Skrevet 14. september 2008 Forfatter Del Skrevet 14. september 2008 Skal gi tilbakemeldinger til katten og si hva hun kan gjøre bedre til neste gang. Lenke til kommentar
odn Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Katten ligger utrolig fint, øynene er bare topp! Du har fanget blikket bra. Men bakrunden blir det litt rotete, men som nevnt tifligere er det litt vansklig og flytte katten og at den beholder sjarmen. Labben kunne også gjerne vært med og du burde kansje croupet litt mer ned på skyggen av katen. Likte bilde! Øystein D. N. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Faktisk så liker jeg bakgrunnen. At det ikke er en generisk grønn plen er jo positivt - en katt på en plen er jo en katt på en plen og har blitt gjort mange ganger. Hadde hagemøblene passet mer inn - evt. ikke vært så fremtredende, og den posen som henger ut av garasjeporten vært borte så hadde man fått en helhetlig stil - en dannet katt som nyter livet i luksus. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå