Gå til innhold

hvorfor har ingen bokhandlere "Fotografering" av John Hedgecoe i salg noe mer.?

Anbefalte innlegg

Hei

jeg har hvert å lett etter "Fotografering" av John Hedgecoe i alle bokhandlere, men ingen selger den, enten står det utsolgt eller ikke i salg. Selger de den ikke noe mer?eller for de den inn? Har så veldig lyst på den boken. Men jeg så at han ga ut ei bok med samme tittel i 2006 også, er det en oppdatert versjon av den fra 2004?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

jeg har hvert å lett etter "Fotografering" av John Hedgecoe i alle bokhandlere, men ingen selger den, enten står det utsolgt eller ikke i salg. Selger de den ikke noe mer?eller for de den inn? Har så veldig lyst på den boken. Men jeg så at han ga ut ei bok med samme tittel i 2006 også, er det en oppdatert versjon av den fra 2004?

Den har jeg kjøpt på Amazon UK for ikke så lenge siden, hardcover, engelsk utgave da, og billig.

RandiA

Lenke til kommentar

Boken var med på Mammutsalget nå i vår. Derfor er den ikke tilgjengelig lenger. Den norske oversettelsen ble gitt ut i 2004, med et 2.opplag i 2006. Den reviderte engelske utgaven den bygger på er fra 2003.

Dersom du gjerne ville sett på denne boken, kan du jo sjekke om bibilioteket kan skaffe den til deg. Ellers er det jo haugevis av bøker som omhandler det samme å få tak i.

Lenke til kommentar

Jeg har "digital fotografi i praksis" men synes den er litt tung for en nybegynner. vil gjerne ha ei bok som har bilder med forklaringer o.l. Den 2.utgaven fra 2006, er det en oppdatert versjon av den som ble oversatt til norsk i 2004? Viktig for meg at den er norsk :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

De handler alle om det samme, den er jo bare revidert i forhold til den tekniske utviklingen. Det eksemplaret jeg kjøpte jeg på åttitallet, og det er strengt tatt samme som står i dagens utgaver. Sett bort fra at de tidligere utgavene var beregnet på film, så er det jo samme teknikk du må lære. Det som ikke en 30 år gammel fotobok kan lære deg, lærer du i manualen og ved litt prøving og feiling. Det er jo ingen forskjell på å eksponere film og digital, samme regler gjelder uansett teknikk.

Lenke til kommentar

Det å få tak i bøker, spesielt hvis man leser engelsk godt, er ikke noe problem. En god bokhandel, f.eks. Beyer i Bergen, vil klare å skaffe den på rundt en uke hvis den fremdeles er å få tak i fra forlaget, eller en distributør. Bare de vet hva boken heter, og hvem som er forfatteren, så får de tak i det. Mulig at småbyer ikke har slike kvalitetbokhandlere som er flinke på slikt, men da er det bare å ringe til en bokhandler i en skikkelig by...

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar
Hei

Jeg kjøpe mitt norske eksemplar på forrige Mammutsalg (kr. 169,-).

Fra 2004, 2. opplag 2006.

ISBN-13: 978-82-04-09215-1

ISBN-10: 82-04-09215-6

DAMM forlag, www.damm.no

Endret av Ronny1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...