Gå til innhold

[LØST] Hjelp med anti-virus, ad-aware, spy-ware og brannmur til Vista 64bit trengs...

Anbefalte innlegg

Kjører Vista Ultimate 64 bit (tabbe...)

Problemet mitt er følgende:

Prøver å få installert AVG på maskinen med det går mindre bra da maskinen krasjer med BSOD nesten hver gang jeg prøver :s og de gangene jeg får installert AVG og kjører en scan så krasjer den. Har heller ikke funnet noen spy-ware program som støtter vista 64...

Bruker Comodo Firewall Pro... men vil gjerne bruke noe annet da dette programment irriterer meg til det glade vanvid! Får pop ups om det ene og det andre og selv om jeg setter det til å huske mine valg så gjør den ikke det... men finner ikke et annet bra brannmur program det ute som støtter vista 64... (igjen)

Nå til mitt største problem.. Anti virus program. finner ikke et sabla program som støtter vista 64 bit (og de som støtter det koster) ser etter Freeware. Og ikke Norton da jeg har hatt det før og har ikke annet en dårlige erfaringer med det.

Så er det noen der ute som har vista 64 bit og har noen tips om hva jeg kan bruke og som er bra og funker ^^

og før noen spør.... Ja jeg vurderer å gå tilbake til XP. (slipper jeg å få en masse spm om det tema :D )

Endret av WigNut
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fra freshprince sin "den store sikkerhetsguiden":

Anbefalte antivirus programmer

Gratis:

- Avast! - Windows 95/98/me/2000/XP/Vista - 32/64 bit -Finnes også i betalt versjon

- Avira Antivir - Windows 2000/Windows XP/Windows Vista - 32/64 Bit - Finnes også i betalt versjon http://www.free-av.com/

- AVG Free - Windows98/2000/Me/XP/Vista - 32 bit Finnes også i betalt versjon

- PC Tools Antivirus Free - Windows 2000/XP/Vista - 32bit

Avira er et VELDIG godt alternativ. Test fra av-comparatives.org viser at dette er et av de beste du får tak i (betalt og gratis)...

Det du sier om comodo: jeg går ut ifra at det er defence+ som maser, og ikke selve brannmuren. Høyreklikk på ikonet til combofix nede til høyre (ved siden av klokka), velg "defence +" (eller noe sånt), og velg alternativet "Training mode". Det samme kan du gjøre med brannmuren hvis du har problemer med den. Dette gjør at combofix blir helt stille, men du er likavel beskyttet :)

Etter en stund med bruk av pc, kan du sette disse tilbake til det moduset den er i nå.

Gi tilbakemelding på om dette ikke hjalp, så kan vi heller anbefale alternative brannmurer senere :)

Endret av r2d290
Lenke til kommentar

Ja, lett å gå i surr med alle navnene :)

Dersom du mener at problemet med maskinen din er løst, kan du endre emnetittelen din, ved å trykke på p_edit.gif i førsteposten din, og velge full endring. Øverst der emnetittelen din er, skriver du:

[LØST]

foran emnetittelen din.

Eks: [LØST] Har fått virus på maskinen

Dette vil være med på å holde forumet mer oversiktlig for supporterne, samt at nye folk som får samme problemet lettere vil finne en passende tråd å se i.

-Surf trygt-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...