Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nytt pci-exp skjermkort. Skjermen er svart :confused:

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg et billig skjermkort fra komplett så jeg i det minste kan få spilt noen spill på kjeller-pcen min, men skjermen er bare svart hvis jeg plugger det i. Vanligvis sier hovedkortet pip når den starter opp, dette skjer ikke hvis jeg setter inn skjermkortet. Bios er flashet og cmos er restartet flere ganger uten hell. Har også gått igjennom bios for å finne en løsning, men alt er som det skal, pci-exp slotten er satt som primary graphic card eller hva det sto. Har Windows XP prof, hovedkortet er et MSI K9VGM-V og skjermkortet er et GeForce 8500GT. Er det noen som har noen ideer som hva dette kan være?

Endret av Plecto
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

No er ikkje eg så skilla i dette, men forrige gang eg hadde slike trøbbel var det maskinvarefeil. Funka systemet med andre PCI-E kort? dersom ja, prøv 8500GT'n i et anna system for å sjekke om det er det som har problemer (dersom mulig).

...med mindre du allerede har prøvd dette :p

Lenke til kommentar
Prøv å oppdatere bios

Edit: Kanskje deaktivere det integrerte skjermkortet og sette PCI-E som primary display adapter.

Les første posten min :p

Har du hatt et skjermkort i den pci-e sloten før? Altså som har fungert.

Nei. Kjøpte hovedkortet for en god stund siden, men gadd aldri få pcen ordentlig i gang før nå. Hadde faktisk noe av det samme problemet med det integrerte skjermkortet. Skjermen kom opp, men ble svart mellom hver 2.-3. reboot, men det løste seg ved å resette cmos da. Fikset problemet helt med biosflash. Så nå som det problemet var fikset invisterte jeg i nytt skjermkort og harddisk, men skulle jo hatt skjermkortet til å fungere da :wallbash:

Endret av Plecto
Lenke til kommentar

Nå ble det trøbbel i gården. Jeg har en PC stående oppe som jeg har hatt litt småproblemer med før. Det første skjermkortet jeg kjøpte var et ganske sprekt et, men plutselig fikk jeg problemer med svart skjerm, problemet kom og gikk litt og var etterhvert ganske sikker på at det var GPU blokken til vannkjølingen som skapte litt press på kortet. Jeg kjøpte et nytt middelmodig kort som fungerte helt fint, helt til det også tok helt kvelden. Satte inn det gamle spreke kortet og da fungerte det plutselig helt fint, noe det har gjort i over et halvt år. Nå fikk jeg samme problemet igjen, må bare la pcen stå å gå litt, skru den av og på en del ganger så kommer skjermen opp, men nå igjen ser det ikke ut til at skjermen kommer opp i det hele tatt. Skjermen kom heller ikke opp med det aktuelle nye skjermkortet til kjellerpcen :S Og jeg tenkte jo da, bare for å prøve, å sette inn dette middelmodige kortet som har ligget på hylla en stund og det fungerte jo i kjellerpcen! Men da er jeg forholdsvis grønn. Hverken det spreke skjermkortet eller det nye skjermkortet fungerer i pcen min og det nye skjermkortet fungerer ikke i kjellerpcen. Det middelmodige skjermkortet fungerer i kjellerpcen min ikke i pcen min :S Det integrerte VGA skjermkortet i begge pcene fungerer utmerket. Bør kanskje søke etter komponentfeil på begge pcene for jeg har hardt for å tru at to skjermkort er deffekte :S

Lenke til kommentar

Om du har oppdatert og stilt inn bios riktig og prøvd forskjellige kort på kjeller-hket uten at det funka, vil eg tru det er hardwarefeil. prøvd å reklamere på hk?

ramla litt av på den siste posten, er det sånn at ingen skjermkort fungera på pc'n oppe, menst det middelmådige fungera kun i kjellerpc'n? :p

Lenke til kommentar
ramla litt av på den siste posten, er det sånn at ingen skjermkort fungera på pc'n oppe, menst det middelmådige fungera kun i kjellerpc'n?

Stemmer det. Skal gjennomgå seriøs feilsøking og bytting av komponenter i morra så jeg får se hva som er ødelaget og ikke her :S For nå virker det som om alt og ingenting fungerer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...