Gå til innhold

Hadde du kjøpt AoC om et år?


Ville du kjøpt AoC om ett år?  

59 stemmer

  1. 1. Ville du kjøpt AoC om ett år?

    • Ja, og jeg hadde fortsatt abonnementet mitt
      8
    • Ja, men hadde kansellert uansett da jeg ikke likte spillet av andre grunner
      9
    • Jeg abonnerer på AoC nå
      24
    • Nei
      12
    • Har ikke prøvd AoC enda, men ville prøvd det da
      2
    • Har ikke prøvd AoC, og vil aldri gjøre det
      4


Anbefalte innlegg

Det er ikke noe sjokk. Conan ble utsatt to ganger, fra oktober 07 til mars 08, og fra mars 08 til mai 08. Veldig mange av oss ble enormt skuffet av det bughelvetet og uferdige spillet som ble lansert. Ryktebørsen sier at det muligens er så lite som rundt 150k subscribers igjen. Svaret får vi kanskje ved neste kvartalsoppdatering.

 

Jeg vil driste meg til å si at Funcom egentlig ikke ville lansere dette spillet per mai 08, men at det ble presset igjennnom. Svaret får vi kanskje aldri.

 

Det jeg har tenkt litt på er: Hvorfor gjorde de det? Se på aksjekursen. Den er nå under halvparten av det *laveste* den var på selv etter to utsettinger. Man kan selvsagt være etterpåklok, men det er alt for mange MMOs som har blitt ødelagt av tidlig lansering.

 

Grafikkmessig vil nok AoC være på høyde, om ikke best, i alle fall 1-2 år framover blandt MMO'ene.

 

Det "nyvinnende" combatsystemet er det heller ingen som har etterlignet av de kjente kommende MMO'ene.

 

Altså, de salgsargumentene de hadde for AoC ville vært like gyldige om et års tid. Da hadde de faktisk også kanskje hatt med DX10 :roll:

 

Spørsmålet mitt blir, og skulle gjerne hatt en poll på dette - ville det å måtte vente enda et år, kanskje lengre, på et mer "ferdig" AoC, gjort at du ikke ville kjøpt det? Tror du at du ville ha fortsatt abonnementet ditt hvis det hadde vært mer ferdig?

 

Forslag til alternativer til poll:

 

Ja, og jeg hadde fortsatt abonnementet mitt.

Ja, men jeg hadde nok kansellert likevel da jeg ikke likte spillet av andre grunner

Nei, da hadde jeg ikke orket

Jeg abonnerer på Age of Conan nå, jeg

Har ikke prøvd AoC nå pga negativ omtale, men ville nok prøvd det da.

Har ikke prøvd AoC, og kommer aldri til å prøve det heller.

 

 

Begrunn svaret. Jeg hadde fortsatt, da jeg så stort potensiale i det. Og jeg kommer nok til å ta det opp igjen kanskje en gang etter neste expansion for å teste, men mangelen på innhold og en gazillion bugs, samt mye rart design som virket lite gjennomtestet, og et tradeskillsystem som ikke virket overhodet gjorde at jeg heldigvis kansellerte AoC før jeg ble trukket for en ny måned.

 

Jeg endte opp som en lvl 72 Bear Shaman.

Endret av Juliess
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

AoC hadde ikke så mye bugs at det gjorde noe... egentlig.

 

En del ting som ikke var med i spillet, men ingenting var "viktig" for å få spillet til å gå rundt.

Litt buggete quests, men slikt er vanlig..

 

Jeg angrer ikke på at jeg kjøpte AoC, for det var kult sålenge jeg spilte.

Lenke til kommentar

Spillet ble første gang annonsert som slippdato våren 2006, så er utsatt hele 2 år siden annonseringen startet.

 

Grafikkmessig, så ser det ut til at svært få eller ingen kan matche dem på en laang stund. Vet at flere spill er "2009" spill, men ttror den del like gjerne kan ende opp som 2010 spill. MMO er ikke de spillene som blir utsatt minst fra første datoannonsering.

 

Spillet var i effektiv ekstern beta fra ca. Juni i fjor til Mai i år, og man kan si så mye man vil om bugs og slikt, men folk flest skjønner nok svært lite av at PCer kommer i en 70 gazillioner versjoner på hjemmemarkedet. Er flere som spiller spillet med nesten ingen feil, og det er sikkert flere som spilte AOC med 1 GB ram, og ble misfornøyd fordi det ikke funket bra nok med det dem hadde.

 

Mye av de bugsene vi ser nå, noen kunne vært tatt på forhånd, men tror at mange hadde dukket opp uansett pga PC til PC forskjell, og testing i svært stor skala. Jeg vet ikke hvor mange som var med i BETA, men det var en god del 1000 totalt. Husk at Combatsystemet ble "dummet" litt ned fra høstdatoen til mai datoen pga testere syntes det var for vanskelig slik det skulle egentlig ha vært.

 

Mens nå sier dem "alle" "for enkelt" bla bla bla...heard it before.

Lenke til kommentar

Jeg tenker ikke på diverse kræsj-bugs når jeg snakker om bugs, men ting som ikke fungerte uavhengig av maskinvare - skills som ikke fungerte, placeholder talents, ting som var satt opp i hui og hast, mobs som ikke virket (bokstavelig talt), dungeons som var superbuggete, tradeskills, etc. Ikke eksisterende PvP / Siege. Kan vel ramse opp ganske mye. Det har vel lite med 70 gazillioner versjoner av hardware å gjøre :)

 

Kræsj og litt dårlige fps-optimiseringer må man regne med, og at folk utnytter enkelte skills på måter man ikke hadde tenkt på må man også regne med.

 

Jeg hadde i alle fall ønsket at de hadde utsatt det et år til. Jeg tror de ville tjent på det i lengden, å legge til nok av quests, zoner og content. Det at, hvis tallene stemmer, fem av seks ikke lengre spiller spillet etter snaue fire måneder taler ganske klare tall.

 

Jeg tror at i alle fall en god del av disse hadde fortsatt dersom spillet faktisk virket. Jeg er en av dem. Jeg tror Funcom har tapt mye på dette. Det er vanskeligere å få tilbake en tapt spiller, enn hvis de hadde utsatt spillet og sørget for at spilleren ikke hadde blitt tapt in the first place.

 

Som sagt så er det grafiske og combatsystemet såpass "bra" at det ville vært på topp i ganske lang tid framover.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...