Gå til innhold

linux mint vs Ubuntu ?

1915

Anbefalte innlegg

har linux mint 5 på laptopen min nå. har hatt det i ca 5-6 månder nå.

hadde ubuntu før jeg fikk linux mint. men jeg lurer på om jeg skal innstallere ubuntu igjen. jeg vet ikke, men hadde vært gøy ;)

er det noe som er bedre i ubuntu enn mint ?

kom gjerne med forslag osv ;)

Endret av Danielsm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er disse veldig like. Mint er jo basert på Ubuntu, så Mint er bare Ubuntu pluss diverse små endringer som Mint-folka synes er forbedringer. Personlig liker jeg den tredelte standardmenyen i Ubuntu bedre enn den som er i Mint. Ubuntu ser etter min mening bedre ut enn Mint rent utseendemessig, men det er jo ting som nesten alle forandrer på uansett. Av en eller annen grunn har Mint byttet ut Ubuntus add/remove programs med en skikkelig teit søking på en nettside. Var i hvertfall slik sist jeg testet Mint. Løsningen til Ubuntu fungerer evig mye bedre.

Dersom du bytter bakgrunn og tema selv uansett vil du nok ikke merke store forskjellen på disse. Det er som sagt ikke snakk om store forskjeller. Jeg foretrekker Ubuntu av disse to, men det er jo smak og behag. Hvorfor heller ikke prøve noe litt annet? Fedora eller Arch? Eventuelt vente til Ubuntu 8.10 kommer ut?

Endret av qweac
Lenke til kommentar

Var det jeg også mente, men virker som han allerede hadde bestemt seg for Ubuntu da han laget tråden.

Noe lurt du kan gjøre? Sleng inn en spenstig bakgrunn og et kult gtk-tema. Deretter legger du ut et bilde på screenshots-tråden.

Terminalen integrert på desktop finner du flere guider for dersom du googler.

Endret av qweac
Lenke til kommentar

nå har det seg slik at jeg MÅ ha sketchup siden vi bruker det på skolen.

kjører det gjennom wine, men det som er problemet er at det kommer ikke opp i wine lista, det kom bare opp uninstall i wine lista,

jeg må browse c:/ hver gang jeg skal åpne sketchup, det er ganske tungvint, er det noen måte å få den i menyen eller noe ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...