callahan Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 er det noen som vet om et script du kan legge inn på minnepennen, slik at det spretter opp en meldig om du glemmer å ta den ut. Tror det skal være ganske enkelt å gjøre i notepad. Håper noen kan svare, dette kan sikkert være nyttig for mange flere og Lenke til kommentar
Foxboron Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 mmm da må du ha en script som aktivere av seg selv... og .bat som jeg kan kanke gjøre det... og du kanke gjøre det i Lua scripting eller.. om du ikke kan scripte et autoprogram som kommer opp og skjuler seg i i skrive borde så du ikke ser det. kan være en mulig her Lenke til kommentar
yxrkt Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 er det noen som vet om et script du kan legge inn på minnepennen, slik at det spretter opp en meldig om du glemmer å ta den ut. Tror det skal være ganske enkelt å gjøre i notepad. Håper noen kan svare, dette kan sikkert være nyttig for mange flere og Hvor lang tid skulle det ta før meldingen poppet opp ? skal meldingen være dær hele tiden? Lenke til kommentar
Alexen Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Tror nok du bør forklare litt mer hvordan du tenker at dette skal fungere. Hvordan skal programmet/Scriptet vite at du er ferdig med pennen og varsle? Jeg tror ikke du får til å kjøre noe automatisk fra pennen så dette må isåfall være et program på en bestemt pc. Det første jeg tenkte var å lage en screensaver som sjekket dette. Da vet man iaffal at maskinen har vært idle en stund, men sjansen er vel stor for at du ikke er med pc'en da og at det da er for sent å si ifra. En annen mulighet er kanskje å ha et program kjørende som overvåker om det har vært noe aktivitet fra pennen. Hvis den har vært inaktiv i x minutter kan det si ifra. Dette blir uansett mer komplisert enn et script. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 (endret) Jeg kommer med en løsning som jeg tror vil være mer praktisk: Regner med at minnepennen sitter i en usb-port på baksiden av maskinen hvor du ikke ser (derfor du glemmer det av). Løsningen på dette blir å skaffe en usb forlengelseskabel slik at du SER minnepennen din. Endret 17. september 2008 av geir__hk Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 (endret) Du bruker et shutdown eller logoff script da lagt inn i local policies. Innhold : Sjekk on det er funnet usb removable device og gi tekst + alarm Edit: Noen har allerede gjort en slik vbs. http://4sysops.com/archives/never-forget-y...sb-stick-again/ Endret 17. september 2008 av syar2003 Lenke til kommentar
Alexen Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Hehe.. Ville vel fungert dårlig for meg som aldri slår av pc'en Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 :!: En trykk følsom bryter på stolen kanskje . Lenke til kommentar
backup Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Ja, et alternativ er varlsling ved shutdown, men hvis man aldri eller sjeldent slår av maskina, er et annet alternativ å varsle når screensaveren blir aktiv, fordi da har jo maskina ikke vært brukt på en stund. Slik varsling kan gjøres for eksempel med et vbs-script via autorun.ini på minnepinnen som kaller et bat-script som igjen aktiverer vbs-scriptet. Navnet på screensaveren som brukes henter vbs-scriptet først i registeret på HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop på linjen SCRNSAVE.EXE, og hvis aktiv, sjekker om minnepinnen står i usb'en, hvis ikke aktiv, termineres vbs-scriptet. I task managers prosessvindu kan vbs-scriptet sjekke om screensaveren (f.eks. logon.scr) er aktiv. vbs-scriptet må selvfølgelig kjøre i bakgrunnen så lenge minnepinnen står i usb'en. Varslinga kan f.eks. være en wav-fil som holder på inntil minnepinnen er tatt ut av usb'en hvorpå vbs-scriptet termineres. For å få autorun til å funke på minnepinnen må visse krav være oppfylt, men det er en annen skål. Lenke til kommentar
Alexen Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Tror det enkleste er å bruke et enkelt .net program som kan være en screensaver. Eller vi kan bli skikkelig fancy og lage et program som sjekker hvor mye aktivitet det er i webkameraet Ingen/Lite aktivitet på noen minutter=Varsle. Selvfølgelig og uaktuellt for meg som er så lat at jeg aldri gidder å bevege hodet Trådstarter har forøvrig ikke kommet med noe svar på de genialt fantasifulle forslagene våre Lenke til kommentar
yxrkt Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 kompiler denne å autokjør den fra minnepenna så får du beskjed hvis du ikke har rørt musa på 30 sekunder . kompiler finner du hær $mus = "" $timer = "" while 1 sleep(10) $pos = MouseGetPos() if $pos[0]&"x"&$pos[1] <> $mus then $mus = $pos[0]&"x"&$pos[1] $timer = TimerInit() endif if timerdiff($timer) > 30000 then if FileExists (@ScriptFullPath) then SoundPlay(@WindowsDir & "\media\tada.wav") msgbox(4096,"Hei!","Husk å ta minnepenna med deg !") Else exit EndIf endif WEnd Lenke til kommentar
Foxboron Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 30 sec XD? hva om han skulle på do/spise XD? kul script btw Lenke til kommentar
callahan Skrevet 21. september 2008 Forfatter Del Skrevet 21. september 2008 takk for hjelpen! Lenke til kommentar
callahan Skrevet 21. september 2008 Forfatter Del Skrevet 21. september 2008 forresten, hva skal jeg lagre det som, etter å ha kopiert inn koden? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå