Gå til innhold

Crysis og Crysis Warhead kan nå kjøpes digitalt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men aktiveringer? Jeg har jo warhead på steam. Så hvordan kan man aktivere der. Jeg måtte ikke aktivere noe når jeg installerte for første gang.

Vel. Aktiveringen skjer uten at du blir fortalt noe som helst om det. Det er vanskelig å vite om du har aktivert spillet, og eventuelt hvor mange ganger det er aktivert pga dette. Folk som har hatt problemer med windows og reinstallert, eller byttet hardware har fått problemer med at spillet plutselig er aktivert for mange ganger.

Programmet som tar seg av aktiveringen er et litt smålugubert program som heter secuROM. Det installerer seg uten at du vet om det, det gir seg selv Ring 0 rettigheter(admin eller høyere) og skjuler seg selv for andre programmer og brukeren. Et annet populært navn for slik programvare er rootkit.

Lenke til kommentar

Jeg vet alt om securom, og hater securom. Har alt fortalt venner som har kjøpt spill med Securom om dette. Men skjønner bare ikke hvordan Securom kan vite hvor mange ganger du installerer på samme pc på steam. Siden det er stor forskjell på steam og installere fra en dvd-plate der du må aktivere cd-keyen.

Endret av viking665
Lenke til kommentar
Jeg vet alt om securom, og hater securom. Har alt fortalt venner som har kjøpt spill med Securom om dette. Men skjønner bare ikke hvordan Securom kan vite hvor mange ganger du installerer på samme pc på steam. Siden det er stor forskjell på steam og installere fra en dvd-plate der du må aktivere cd-keyen.

"E.T. phone home".. secuROM sender informasjon om pcen din og hvilket spill du skal aktivere til en server hos EA, de verifiserer det og sender svar tilbake til secuROM om at du har aktivert spillet. Hvilken type informasjon de sender, og hvor ofte de sender den er ikke så lett å vite siden programmet skjuler seg for brukeren og andre programmer på pcen. Det er samme utgave av secuROM som følger med på steam og DVD utgaven.

Så i teorien kan de hvis de finner ulovlige spill på pcen din, velge å sende slik informasjon også. Nå snakker vi tinnfoliehatt på hodet og noe de strengt tatt ikke har lov til, men hvilken garanti har du for at de ikke gjør det?

Endret av NoWiSee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...