Crazy_Man Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Jeg håper dette gir et klart signal til EA Lenke til kommentar
TCi Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Tihi, folk som kjøper det på DVD liker det ikke. Jeg ser en ny Spore med 1,5 av 5 i snitt. Her er kun titlene fra de siste anmeldelsene fra Amazon. Don't want DRM anymore 3 install limit unacceptable More of the same..with tighter DRM than Spore! 3 Install Limit? No EA, I am not a moron. More DRM for EA after the SPORE crisis? Buyer Beware you aren't buying this - you are renting it It's just another sequel offering nothing new in terms of gameplay. If you liked the first one... DRM = Don't Run Me Trying to kill PC gaming and drive sales to consoles Samtlige utenom én (If you liked the first one...) gav 1 av 5. Dette viser jo bare at folk er uhyre feilinformert. Det er ingen installasjonsgrense. Det er aktivieringer. Greit nok at de gir beskjed, men da bør de hvertfall vite hva de snakker om. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 19. september 2008 Forfatter Del Skrevet 19. september 2008 Aktivering ved installasjon, installasjon... Hva er forskjellen? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Du kan aktivere spillet 3 ganger på forskjellige maskiner. Og deretter reinstallere på disse maskinene så mange ganger du vil. Men om du bytter ut noe maskinvare (usikker på hvilke det gjelder) må du aktivere igjen på den maskinen. Om du passerer aktiveringsgrensen kan du ta kontakt med EA support. Det virker nå som at EA har fikset et verktøy som fjerner aktiveringene slik at du kan nullstille dette og slippe å kontakte supporten. Har ikke lest mye om det ennå. Lenke til kommentar
Crazy_Man Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 åh, har du link til det? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Du kan aktivere spillet 3 ganger på forskjellige maskiner. Og deretter reinstallere på disse maskinene så mange ganger du vil. Men om du bytter ut noe maskinvare (usikker på hvilke det gjelder) må du aktivere igjen på den maskinen. Om du passerer aktiveringsgrensen kan du ta kontakt med EA support. Hørtes jo helt elendig ut da. Er det meningen at jeg skal ringe en eller to ganger i måneden om jeg tester spillet liksom? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 (endret) Hvor mange PC-er skal du installere spillet på egentlig? Som nevnt kan du installere spillet så mange ganger du vil på en PC, så lenge det aktiveres på den. åh, har du link til det? http://ve3d.ign.com/articles/news/41661/Cr...ounced#comments Virker som jeg missforstå litt. Programmet lar deg flytte aktiveringen over til en annen maskin. Endret 19. september 2008 av TCi Lenke til kommentar
Crazy_Man Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 ah, men det er jo nyttig det og når man skal oppgradere Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 (endret) Hvor mange PC-er skal du installere spillet på egentlig? Som nevnt kan du installere spillet så mange ganger du vil på en PC, så lenge det aktiveres på den. Har bare en PC. Men bytter jo maskinvare ca en-to ganger i uka. Edit: Nå er det jo strengt tatt jobben min, så blir jo litt mer enn vanlig, men også for de som bytter HW en gang i blandt så må det jo bli plagsomt å ta kontakt med EA. Endret 19. september 2008 av Andrull Lenke til kommentar
Crazy_Man Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Hva jobber du som? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Maskinvaretester for ITpro og HW.no. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Jeg vet ikke hva som krever at du må reaktivere spillet. Forhør deg med EA. Tviler på at alt av bytter krever reaktivering. Lenke til kommentar
amiga600 Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 (endret) lastet ned fra steam nå.. står som installed 100% ready.. men når jeg prøver å spille så starter den bare å laste ned en update sak som tar 8 timer til? Ser ikke helt logikken der.. Endret 19. september 2008 av amiga600 Lenke til kommentar
co2 Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Har rot med nedlastingen jeg også. Faens plagsomt. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 20. september 2008 Forfatter Del Skrevet 20. september 2008 Jeg føler meg snytt hvis det er slik at jeg ikke kan spille det etter maskinvare-oppgraderinger, selv om det er fem. Skjønner ikke at de skal tjene mer penger på det. Jeg har minstet den lille troen jeg hadde på EA nå etter Spore. Lenke til kommentar
Crazy_Man Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 astet ned fra steam nå.. står som installed 100% ready.. men når jeg prøver å spille så starter den bare å laste ned en update sak som tar 8 timer til? Ser ikke helt logikken der.. det skjer med meg og, men nå har jeg dobbeltklikket for å starte spillet så nå håper jeg det ikke skjer mer Lenke til kommentar
NoWiSee Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Wathead har securom og limited installs på retail og steam, hvordan limited installs funker på steam vet jeg ikke I følge det jeg leser så har ikke Steam-utgaven DRM... Å joda. securom installerte seg uten noen forvarsel, som det rootkitet det er. Måtte lete litt i registeret for å finne det. Men der ligger det 2 oppføringer for securom. Så hvis dere ikke har kjøpt spillet enda så vil jeg anbefale dere å spare pengene, og heller finne en cracket versjon uten malware. Dette er siste gang jeg kjøper et ikke valve spill på steam. Fra nå av blir det torrent neste gang jeg skal ha spill fra EA, da bruker jeg hvertfall ikke penger på å sponse malware produsenter som securom. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Siden jeg postet det har det kommet ny info. Så ja, det er også secuROM i Steam-utgaven. Lenke til kommentar
NoWiSee Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 (endret) Nå får du kjøpt Crysis og Crysis Warhead på Steam. Dette er en god nyhet for oss som ikke kjøper fysisk media av prinsipp. Siden det er på Steam antar jeg det er DRM-fritt i tilleg? Akkurat nå koster pakken med begge spillene 337kr, med andre ord 168kr per spill. Ikke verst! Vel der tok du feil gitt. Det er inkludert securom i steam utgaven også, så spar pengene og last heller ned gratis drm fri utgave. Endret 22. september 2008 av NoWiSee Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 22. september 2008 Forfatter Del Skrevet 22. september 2008 Du la ikke merke til at vi har 4 sider her der vi har kommet til den konklusjonen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå