Rmx91 Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 hei,nå har jeg akurat fått trimmsylinder til RMX min.så jeg lurte på 2 ting : om jeg må ha trimmforgasser viss jeg skal ha trimsylinder ? og om det er lett å skifte sylinder? Lenke til kommentar
Svampebob Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 du bør vel kanskje ha en større forgasser, og forsterket veiev, vis du ikke har det fra før da Lenke til kommentar
Rmx91 Skrevet 13. september 2008 Forfatter Del Skrevet 13. september 2008 nei har ikke dt :S men MÅ en ha det liksom? eller kan man ha trim sylinder med orginal forgasser ? Lenke til kommentar
Svampebob Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 det er jeg ikke sikker på, du bør vel ha ganske stor dyse da, men ville anbefalt å skaffe større forgasser, vis ikke kan du skjære sylinderen din. Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 kjøre med for liten forgasser fører sjeldent til skjæring. men det er sterkt anbefalt å få på en større forgasser, siden orignalforgasseren neppe leverer nok blanding til sylinderen. veiva må byttes om sylinderen krever det. hvor mye effekt gir sylinderen, merke? Lenke til kommentar
Rmx91 Skrevet 13. september 2008 Forfatter Del Skrevet 13. september 2008 ja jeg skjønner,men hva er veiv nå igjen :S ? å hvor ligger den ? Lenke til kommentar
reds Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Suzukiveivene tåler mye pryl før de takker for seg, så det skal du ikke bekymre deg for. Ang. gasser går det fint så lenge den leverer riktig blanding. Så klart er det fordelaktig å kjøre med større gasser, for da blir motoren sterkere. Kjører selv RMX med Charmo 47mm sylinder og original gasser. 88-dyse. Går fint det. Lenke til kommentar
FaderKubik Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 (endret) Suzukiveivene tåler mye pryl før de takker for seg, så det skal du ikke bekymre deg for. Ang. gasser går det fint så lenge den leverer riktig blanding. Så klart er det fordelaktig å kjøre med større gasser, for da blir motoren sterkere. Kjører selv RMX med Charmo 47mm sylinder og original gasser. 88-dyse. Går fint det. Åh!? den fra mc- deler? jeg har også suzuki og tenkte på å kjøpe den! går den mye bedre? hva er toppfarta de? blir det bedre bunndrag eller toppdrag? ¨ Fredrik Endret 16. september 2008 av FaderKubik Lenke til kommentar
reds Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Ja, Charmoen er fra MC-Deler. Det er en sterk bunndragssylinder som drar godt fra 4-8k. Har MK2-anlegg som er bunndrag i tillegg, så den er leken med lett dreving. Kjørte med 16-50 dreving i går og toppa 85 på gpsen, regner med at det går i 90-95 med 14/15-drev foran. Den går en god del bedre enn original sylinder, ja. Mye bedre drag, men effektkurven rundes av før 10000, org. kan dras lengre. Hvis det er noe, er det bare å spørre. Lenke til kommentar
FaderKubik Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Ja, Charmoen er fra MC-Deler. Det er en sterk bunndragssylinder som drar godt fra 4-8k. Har MK2-anlegg som er bunndrag i tillegg, så den er leken med lett dreving. Kjørte med 16-50 dreving i går og toppa 85 på gpsen, regner med at det går i 90-95 med 14/15-drev foran.Den går en god del bedre enn original sylinder, ja. Mye bedre drag, men effektkurven rundes av før 10000, org. kan dras lengre. Hvis det er noe, er det bare å spørre. jasså ? men jeg klarer 90 kmh på strekka med org sylinder .. har bare fjerna plomba i pott og sottei ei 86 dyse:O har 11 drev framme.. usikker på bakdrevet:P Lenke til kommentar
reds Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 (endret) Tenker du har 75-80 i ekte fart med oppsettet ditt. Og med 11-50 (som er mest trolig) tror jeg ikke det er mulig med 90. - For å ha 90 med 11-50dreving må du ha 12100 rpm forresten.. Endret 16. september 2008 av Marius E Lenke til kommentar
FaderKubik Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Tenker du har 75-80 i ekte fart med oppsettet ditt. Og med 11-50 (som er mest trolig) tror jeg ikke det er mulig med 90. - For å ha 90 med 11-50dreving må du ha 12100 rpm forresten.. jah! d bli høgt turtall! og moped speedoan vis jo alltid feil ;P så du har nokk helt rætt ! (: Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Trimming av moped er ikke lov, denne stenges. MVH KVTL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg