dagulf Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Jeg prøver å installere en CD brenner i Red Hat 8.0. Så langt har jeg fått plugget den inn og sjekket at systemet gjenkjenner den korrekt. Det er en IDE brenner fra Philips. Etter som jeg forstår så må man emulere den som en scsi enhet for at cdrecord skal kunne bruke den. ide-scsi modulen er lastet ut i fra lsmod kommandoen. Jeg vet at jeg skal skrive noe ala /dev/hdd=ide-scsi i grub.conf et eller annet sted, men nøyaktig hva og hvor er uklart for meg. Lenke til kommentar
dagulf Skrevet 25. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2003 Er det noen som har en fungerende cd brenner i Linux og som kan fortelle meg hvordan de kom dit? Lenke til kommentar
Myrsnipe Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 Plug'n play... Har en Memorex 24x write og har rw på møkka speed antar jeg... Uansett, plug'n play etter instalasjonen av RH8. Kan ikke si at det var noe problemer med den ( instalerte fra den og... ) Lenke til kommentar
dagulf Skrevet 25. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2003 Jeg skjønner, men jeg installerte først RH og så satt jeg inn cd-r senere. Det du sier betyr vel at antagelig går dette bra hvis jeg reinstallerer. Lenke til kommentar
mohuhau Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 Du trenger ikke å reinstallere redhat for å få det til å funke, men er ikke sikkert det blir oppdaget automatisk. Du kan prøve kudzu som er redhat sitt program for å finne ny maskinvare. Dersom kudzu ikke fikser dette er det bare å legge til hdd=ide-scsi (forutsetter at /dev/hdd er brenneren din) Her har du et utdrag fra min grub.conf: title Red Hat Linux (2.4.20-20.02.2003) root (hd0,1) kernel /vmlinuz-2.4.20-20.02.2003 ro root=/dev/hda3 hdd=ide-scsi Lenke til kommentar
dagulf Skrevet 25. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2003 Tusen takk. Nå går det så det suser. Jeg var ganske nære, men i min naivitet hadde jeg skrevet /dev/hdd=ide-scsi. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå