Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trenger hjelp til min scooter!

Basrutten

Anbefalte innlegg

Hei jeg fikk meg netopp effektanlegg til min Piaggio Fly 2006 2 takt.. Den går bra på flata, men når den skal opp i oppover bakker dette den ned jævlig til 35-40 :/ noen som vet om det har noe med at jeg må skifte dyse? eller kansje variator vekte? eller noen andre ting? ( Tips )

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
er nok variatorvekter ja. du må også dyse opp 10 hakk ca.

Takk skal du ha :) var netopp å kjøpte dyse! Mannen i butikken har skikklig peiling da så han sa akkurat det samme :p han sa e burde ha rundt 65 fra orginalen som var 53 men det endte med 70 dyse^^ skulle funke bra.... Han nenvte åsså ei messing plate i forgassern e måtte fjerne :p + Skifte variator vekte:P har variator vekte og dyse no skal se ka som sjer:P

Tror du det blir bedre trekkraft og spreker aks? eller ka du tror?:)

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar
Trenger absolutt ikke nye vekter, fjern heller variator-skiva, da får du tydelig merkbar effekt. Bare å spørre han typen i butikken :)

ved montering av effektanlegg skal man alltid bytte vekter. vanligvis går man ned rundt 0,5 gram.

trådstarter: problemet er at motoren bruker litt tid før "den kommer" , sant? f eks har du god fart mot en bakke kalrer du å holde farta oppe, mens om du har liten fart eller begynner i bakken så går den i 30? isåfall er det vektene som har skylda.

Lenke til kommentar
Trenger absolutt ikke nye vekter, fjern heller variator-skiva, da får du tydelig merkbar effekt. Bare å spørre han typen i butikken :)

ved montering av effektanlegg skal man alltid bytte vekter. vanligvis går man ned rundt 0,5 gram.

trådstarter: problemet er at motoren bruker litt tid før "den kommer" , sant? f eks har du god fart mot en bakke kalrer du å holde farta oppe, mens om du har liten fart eller begynner i bakken så går den i 30? isåfall er det vektene som har skylda.

Hehe ja.. den kommer ikke fort oppover dette ned som bare det... Men har skrudd å mekka litt idag..

E fjerna ei messing skive under forgassern der med dysen.. ( Som ei plombe? ) hvertfall det e blei fortalt.. + jeg skyftet dyse fra Orginal 53 til 70^^ åsså holder på med Variator vektene.. skal sette dem på i morra :p Orka ikke mere idag -.^ Men takk for tipsa! ;D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...