Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Har dama mi vært "utro"? Tilgi eller ikke?

Gjest Guest_ran_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_ran_*

Hei, har vært sammen med dama mi i snart 3måneder nå og kjent henne i 5måneder. I går var hun på en fest som ikke jeg kunne være med på, og hun møtte der en venn hun hadde likt i 2år før han begynte å treffe meg, vennen hennes hadde likt henne i 4år og likte hun fortsatt.

Han maste konstant på henne om å få et kyss, og etterhvert begynte han å gråte og fortelle om hvor dårlig han hadde det hjemme osv og at han bare ba om et kyss. Siden dama mi syntes så synd på han, sa hun ja til et lite kyss på munnnen og dyttet han vekk når han prøvde på mer. Dama mi får veldig fort dårlig samvitighet ovenfor ander, så må snakke med henne om dette... :/

Det jeg lurer på er om jeg synes dette skal gå som utroskap, og om jeg bør vurdere å slå opp?

Jeg vet hun elsker meg, og hun hadde fortalt alle på festen hvor glad i hun var i meg, og hun gråt i går og fortalte at hun aldri ville gjøre noe sånt i igjen, og at hun angret veldig.

Jeg vet egentlig ikke hva jeg skal gjøre, og har egentlig lyst til å gi henne en sjanse til... Siden jeg vet hvor godt hun liker meg... På en annen side er det rart at han sa at det var greit med et lite kyss på munnen når hun viste at jeg kom til å bli sur....

Hva skal jeg gjøre? Håper på svar! Og please tenk dere litt om, ikke bare svar at jeg skal slå opp med ho...begrunn vær så snill.:) Digger den jenta og har det så utrolig bra med henne... :/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er du helt sikker på at det bare var et lite kyss? i såfall ikke noe å tenke på! Se det positive i det: hun har kjent på kroppen hvor vondt det er, du har reagert og vist henne at du ikke liker dette, hun fortalte deg det med èn gang! Jeg tror du kan stole helt på henne jeg. Hvis du bestemmer deg for å gå for det, MÅ du også legge dette helt bak deg. Bestem deg for en dato, f.eks. om en uke. Frem til da har du lov til å være sur og sint på henne, men etter dette skal ikke dette nevnes igjen. Fortelle henne dette, så vil alt ordne seg.

Lenke til kommentar

Ett kyss er ingenting spør du meg. Spesielt ikke siden hun tydeligvis måtte mases på en del før hun ga det.

Så om du i det hele tatt vurderer å slå opp for noe så lite så lurer jeg nesten på hvor solid forholdet deres egentlig er.

Eller er det en prinsippsak?

Synes ikke du kan være sint på dama de for at hun er medfølende nok til at det lar seg gjøre å grine seg til ett kyss fra henne.

Hadde det vært på hennes initiativ så ville jeg nok tatt en prat med henne om hva hun driver med, men dette hørtes ut som en bagatell som du nok ikke burde legge for mye vekt på.

Dere er kansje relativt unge? Ting blir gjerne blåst litt ut av proporsjoner når man er ung og følsom:)

Lenke til kommentar

Jeg er ganske sikker på at jeg ville reagert likt som deg om kjæresten min hadde gjort noe slikt. Jeg er for glad i henne til å gi slipp på henne. :p:)

Det virker som hun angrer, og da vet jeg ikke om det er mye annet å gjøre enn å gi henne en sjanse til :) Men dere burde så absolutt snakke om det. Bruker dere å dra på fest ofte? Drar hun ofte uten deg, eller var det bare en tilfeldighet?

Lenke til kommentar

Jo ho ringte meg med engang i telefonen å gråt... Men hun var veldig usikker først, og etter at hun hadde sagt det sa hun at ho tullet... men så ringte ho etter noen minutter og fortalte at hun angret osv...

Ho sa det bare var et kyss, og at hun trakk seg unna med engang... Er bare det at hun sa ja til å kysse han som plager meg litt.. selv om det bare vare et lite kyss.

Lenke til kommentar

Jeg har/skal gi henne en sjanse til. Er bare det at når hun ringte de to første gangen påstod hun at hun hadde klina med en fyr og når jeg spurte om det var sant sa hun at ho tullet... Men jeg forstod egentlig at hun mente det siden hun gråt når hun sa det...

Etter jeg hentet henne snakket vi mer og hun sa at det var han som hadde dyttet seg over henne og kysset ho på munnen... Men etter at jeg hadde spurt enda mer så sa hun at det var han som hadde spurt henne om å få kysse henne og hun hadde sagt ja. Etter at ho sa dette sa ho hvor mye hun elsket meg og at hun aldri ville gjøre noe sånt igjen osv... Og det det bare var meg hun ville ha.

Jeg tror/vet at grunnen til at hun sa at hun tullet de første gangene er at hun vet hvor sur jeg blir over slike ting, og derfor ikke turte å si det før litt senere kanskje...

Problemet mitt er at før jeg møtte henne klinte hun med mange på fester, og hun er 17år og har klint med 35stykker... Og dette var den andre festen hun var på uten meg, og det var liksom en test for meg for å sjekke om hun var til å stole på når ikke jeg var til stede.

På en annen side vet jeg at han fyren som fortjener bank(vurderer) utnyttet henne siden hun blir veldig følsom. Og det sa hun også, når han spurte henne og at gråt viste hun liksom ikke hva hun skulle si til han... Og hun tenkte seg ikke helt om.

Men tror jeg får gi henne en sjanse til. :) Ho ringte meg kanskje ikke med engang heller etter at det hadde skjedd, 2 timer etterpå er vel heller korrekt... Men jeg vet at hun ikke mente noe med kysset, siden hun hadde fortalt alle på festen hun var på hvor mye hun elsket meg...

Huff :/

Lenke til kommentar

Må bare legge til at hun sier hun har forrandret seg nå i forhold til hvordan hun var på fester når hun ikke var sammen med noen, og at hun ikke lenger er like vill og har roet seg mer etter hun traff meg. Og at hun aldri vil bli slik som hun var før og klinte med mange.

Lenke til kommentar

Okey, så etter å ha tenkt lenge på jobben i dag og hørt på hva dere sa hadde jeg bestemt meg for å tilgi henne.

Så jeg logget på msn for å høre hva hun hadde å si om gårsdagen, siden jeg ikke hadde snakket med henne i edru tilstand. Hun later som ingen ting har skjedd i samtalene, og jeg spørr om hun kysset med en annen gutt og da sier hun:

"Hva mener du?" og "Det har jeg ikke gjort".. snakker litt til så inrømmer hun at ble kysset på kinnet, men det er også en løgn. Så jeg sier rett ut hva hun fortalte meg i går, og hun inrømmer først da hva som skjedde, og sier at vi ikke skal ta dette over msn.

Vet ærlig ikke hvordan dette skal gå, jeg hadde håper at når jeg logget på msn ville hun være ærlig mot meg, men det første som skjer er at hun prøver å late som ingen har skjedd. Lurer på hvordan jeg skal kunne stole på henne fremover.

Husker at det siste jeg sa til henne før hun dro på festen var at ikke drikk deg så full at du gjør noe dumt. Siden dette skulle være en test for meg selv om hun var til å stole på... Og så gir hun med dette tilbake. :/ Det siste hun sa på nettby var det " ingen ting å bekyrme deg over vennen, elsker deg over alt.. ikke vær redd jeg skal ikke gjøre noe dumt"

...

Veldig fint om noen svarer... skal opp å snakke med ho nå og vet ikke hva jeg skal gjøre. :/ Håper hun forteller hele sannheten nå.. kanskje hun ikke bare kysset han men også klinte med han... hva vet jeg.

Lenke til kommentar

Jeg vet det... Men det er fordi hun er så redd for at jeg skulle slå opp siden jeg har sagt jeg gjorde det hvis hun gjorde noe sånt... Men det er mega irriterende at hun prøvde å nekte for at noe hadde skjedd nå...

Hun sa at grunnen til at hun latet som ingen ting var at hun ville ta over face to face og ikke over msn...

Lenke til kommentar

Msn er ikke helt rette plass å ta opp slikt på, det kan til tider være vanskelig å vite hva partneren tenker og hvordan partneren tolker det en sier.

Dog høres det jo ikke direkte bra ut om hun sier at det ikke er fakta. Samtidig kan jeg tenke meg til at hun nekter for det fordi hun ikke vil innrømme at hun har gjort noe så dumt som det hun visstnok har. For hennes del er det ikke godt å få det gnidd inn, om du skjønner.

Jeg foreslår at dere prater med hverandre face-to-face(det kan være mye lettere for henne å snakke dersom hun slipper å ha øyekontakt med deg; at dere for eksempel ligger ved siden av hverandre)

Jeg ønsker dere lykke til, i alle fall. :)

Edit:

Ikke glem å fortelle henne hvorfor du reagerer slik du gjør. Jeg har fått inntrykk av at du er glad i henne og at du ikke vil miste henne, og at det er derfor du ble lei deg, trist og småsint.(så fremst det stemmer, så klart) :)

Endret av notalive
Lenke til kommentar

msn, teksmeldinger og telefon er ikke rette kanalen for sånne samtaler. Man trenger å kunne se hverandre er min erfaring.

Nå har du vel allerede snakket med henne så svaret her kmer muligens litt seint.

Men som saken står: Du vil beholde henne. Hun vil beholde deg. Du har kansje gitt inntrykk av at du ikke vil tolerere noe "slingring i valsen" når det gjelder andre gutter?

I så fall så er det egentlig ikke rart om hun nekter for alt, siden hun nok er redd for å miste deg om det kommer ut at hun har kysset noen.

Ikke smart, siden hun tross alt alt har sagt det til deg, men en forståelig panikkreaksjon.

Det jeg ville gjort er å si til henne at uansett hva hun gjorde på festen, så vil det ikke få noen konsekvenser på noen annen måte en at jeg ville følt meg skuffet om hun rota med andre. Men at jeg virkelig trengte å få vite sannheten.

Om hun stoler på at hun kan snakke sant til deg uten at du klikker eller dumper henne, så -vil- hun nok snakke sant.

Og om der kan være ærlige mot hverandre og ikke lyve for hverandre, så er det i mine øyne viktigere enn om hun eller deg i ett uklart øyeblikk kommer i skade for å la leppene berøre en annens lepper. Noe som når alt kommer til alt er en bagatell.

Lenke til kommentar
Okey, så etter å ha tenkt lenge på jobben i dag og hørt på hva dere sa hadde jeg bestemt meg for å tilgi henne.

Så jeg logget på msn for å høre hva hun hadde å si om gårsdagen, siden jeg ikke hadde snakket med henne i edru tilstand. Hun later som ingen ting har skjedd i samtalene, og jeg spørr om hun kysset med en annen gutt og da sier hun:

"Hva mener du?" og "Det har jeg ikke gjort".. snakker litt til så inrømmer hun at ble kysset på kinnet, men det er også en løgn. Så jeg sier rett ut hva hun fortalte meg i går, og hun inrømmer først da hva som skjedde, og sier at vi ikke skal ta dette over msn.

Vet ærlig ikke hvordan dette skal gå, jeg hadde håper at når jeg logget på msn ville hun være ærlig mot meg, men det første som skjer er at hun prøver å late som ingen har skjedd. Lurer på hvordan jeg skal kunne stole på henne fremover.

Husker at det siste jeg sa til henne før hun dro på festen var at ikke drikk deg så full at du gjør noe dumt. Siden dette skulle være en test for meg selv om hun var til å stole på... Og så gir hun med dette tilbake. :/ Det siste hun sa på nettby var det " ingen ting å bekyrme deg over vennen, elsker deg over alt.. ikke vær redd jeg skal ikke gjøre noe dumt"

...

Veldig fint om noen svarer... skal opp å snakke med ho nå og vet ikke hva jeg skal gjøre. :/ Håper hun forteller hele sannheten nå.. kanskje hun ikke bare kysset han men også klinte med han... hva vet jeg.

Ok eg er ihvertfall forvirret her, kanskje mer enn du er trådstarter. Men slik eg har skjønt deg så har hun ringt deg rett etter hendelsen og sagt opp til flere ganger at hun har kyssa en fyr så sagt at det var tull før hun har sagt at det faltisk har skjedd. Så nå på msn så benekter hun det.

Det du bør få gjørt:

1. Sjekk om hvor dritas hun var før dette skjedde

2. Få skikkelig sannhet ut av henne face to face om hva som skjedde

3. Hun vet at han fyren har likt henne i mange år, og det var ihvertfal ikke noe grunn for henne å kysse han for det om. Så what om han hadde det drit osv, hvordan skal et kyss gjøre det bedre. Han burde heller tat seg en runk.

4. Når hun starter med et kyss, og hun vet hun er sammen med deg så hvem vet hva hun kan finne på neste gang med enda mer overbevisning

Dere har ikke noe særlig med historie og om du velger å ta steget ut og ta en avsluttning på det hele så kommer du ikke til å angre da dere ikke har vært sammen så lenge og følelsene ikke blitt så sterke som i et forhold som har vært i over flere år.

Det ene og alene at du har opprettet en tråd om hele hendelsen og du ikke er komfortabel med dette viser seg at å avslutte dette er kanskej det rikitge. Husk, hun tok først kontakt med deg på sms, og på msn lata hun som om alt var fryd og gammen. Nei hadde hun vært voksen og brydd seg om deg hadde hunn kommet rett til deg og snakket om det hele på en voksen måte face to face

Lenke til kommentar

Jeg synes du er litt brutal nå, Wooho.

Selv om hun gjorde noe hun ikke skulle, så kan det så absolutt være nok til at hun lærer av det, og at det har skremt henne. Da trådstarter snakket med kjæresten på telefon, virket hun i alle fall veldig redd. Det at hun lot være å fortelle om det på msn, var rett og slett noe hun taklet på feil måte.

Ikke glem at trådstarters kjæreste er 17 år. Man har ikke mye erfaring da.

Lenke til kommentar

Har snakket med henne nå, og det var bare et lite kyss. Rett etter dette hadde hun angret noe ille, siden det bare var meg hun elsket og hun sa at ho aldri ville gjøre noe sånt igjen.

Det med at hun jugde på msn var fordi hun viste hvordan jeg ville blitt hvis hun ikke sa det face to face og derfor ville hun lyve og heller si det til meg etterpå.

Har tilgitt henne nå siden det bare var et lite kyss, og hun har lovt å ikke bli så lett påvirket av andre selv om de er lei seg osv.

Lenke til kommentar

Det var nå i det minste bra at det var kun et kyss og ikke noe mer. Leste lett gjennom tråden og slik som jeg oppfatter det så ser hun nå alvoret i det hun har gjort og er hun en respektabel menneske så gjør hun nå ikke dette igjen i fremtiden.

Men siden skaden er først gjort, så er det et sjakktrekk å ikke skjule at denne hendelsen har sjedd i tiden senere mellom dere (og kanskje heller ikke for andre). Snakk og spøk heller åpenlyst om det, der dere begger kan le av den lille hendelsen. Hun har forstått hvor alvorlig det er, og byrden er nokså tung fremover i tid for henne. En positiv instilling fra din side hjelper på å snu denne byrden om til et smil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...