Ebbe2 Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Hei! Jeg har en relativt gammel pc her, en Acer TravelMate 662LCi: * Pentium M 1,5 Ghz * Intel 855GM Chipset * Intel PRO/Wireless 2100 * 2 GB RAM for å nevne litt specs. Problemet mitt er i Windows når jeg surfer eller bare jobber med vanlige programmer, (hører på musikk, filmer osv.) rett og slett hverdagsprogrammer, så kommer det en "blue screen" som forsvinner etter 1 sek. PC'n restarter seg selv, og så er vi i gang igjen som om ingenting har hendt. Alt som jeg har jobbet med er tapt. Tips til hvor jeg evnt. kan starte å feilsøke? Bruker Windows XP med SP3 forøvrig. Lenke til kommentar
Ebbe2 Skrevet 13. september 2008 Forfatter Del Skrevet 13. september 2008 Fikk en blue screen nå og klarte såvidt å lese av feilmeldingen. Veldig uforutsigbart når disse bluescreene kommer så det kan være vanskelig å lese av i hast: "IRQ_NOT_EQUAL_OR_LESS" Ikke helt sikker på at det var feilmeldingen, men noe i den duren iallefall. Lenke til kommentar
Ebbe2 Skrevet 14. september 2008 Forfatter Del Skrevet 14. september 2008 Ikke så mye respons her nei. Tror jeg muligens har løst problemet med å ta ut strømkabel og batteri, trykke et par ganger på "På-knappen" for så å sette inn batteri og strømkabel igjen, så ut til å fungere. Tenkte jeg kunne nevne det hvis evnt. noen andre hadde lignende problemer. Spørsmål: Hva er mekanismen for å ta ut batteri og strømkabel for så å trykke på "På-knappen"? Re setter jeg pc'n på noen måte? Tenkte det kunne være greit å vite Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå