sforum Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Hei! Bor for øyeblikket i USA ettersom jeg er en utvekslingsstudent her. Bruker for øyeblikket en gammel telefon vertsfamilien hadde. Men ønsker en iPhone. Noen som vet hvordan jeg billigst mulig kan få tak i denne? Vet at at&t fortsatt ikke selger den uten abbonement. Men med en to års kontrakt. Snakket litt med at&t og de sa at jeg kunne få kjøpe den uten amerikansk personnummer (SSN), men at jeg da måtte betale inn et depositum som sikkerhet osv. noen som har kjøprt iPhone her i det siste? Hvordan får jeg billigst mulig tak i den? Med tanke på bruddgebyr, når det er lurt og bryte osv... Og er det noen som kan anbefale ett bra abbonement? Gjerne som fungerer litt som Lebara, spesialisert på utland. Hvis det finnes. Mitt at&t familie abbonement mangler tekstmelding tjenesten + internationall calling så det er ganske irriterende. Men det er på en annen side bedre enn ett kontantkort i og med at vi har endel gratis minutter. Og her bataler man jo får både inkommende og utgående samtaler. Så blir fort endel minutter i telefonen. Lenke til kommentar
knutaj Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Har selv akkurat slått fra meg iPhone-kjøp her borte. Depositumet AT&T snakker om, tror jeg er på $500, bruddgebyret er $175 minus $5 pr måned og i tillegg tror jeg det kommer på et aktiveringsgebyr på $38 når du kjøper telefonen. Å kjøpe seg ut av kontrakten er altså ikke veldig dyrt, men vær klar over at telefonen vil fortsatt være låst til AT&T selv om du bryter kontrakten. Hvilket betyr at du ikke får brukt den i Norge når du flytter hjem om 9-10 måneder. Selv om jeg ikke kjøpte iPhone, så endte jeg opp med abonnement fra AT&T. Da jeg hadde telefon fra før og var intressert i fri data for en billig penge, endte jeg opp med en slags kontant-variant som betinger at man har fast automatisk trekk fra min checking account månedlig. http://www.wireless.att.com/cell-phone-ser...vl=calltoaction Her kan man selv plukke de tjenestene man ønsker. Legger du til International calling, ringer du vel billigere til norsk fasttelefon enn til amerikanske nummer. Litt avhengig av din mobilbruk, men jeg vil anbefale deg å gå for en av MediaNET-pakkene også om du i hele tatt ønsker å bruke telefonen til datatrafikk. Hvis ikke, tar de over $10 pr/MB. Lenke til kommentar
tunam85 Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Kjøpe en norsk iphone og avbryte abn og operatørlås,så ber du folka dine sende over til deg. Lenke til kommentar
sforum Skrevet 14. september 2008 Forfatter Del Skrevet 14. september 2008 Kjøpe en norsk iphone og avbryte abn og operatørlås,så ber du folka dine sende over til deg. Blir det billigst :O Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå