XuserX Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Hei Jeg har problemer med min windows defender og har funnet noe løsning å bytte ut dll fil men problemet er at jeg ikke får tilgang til å endre filer. Jeg er administrator på maskinen men får ikke tilgang. C:\Program Files\Windows Defener\MsMpRes.dll dette er file jeg vil bytte ut men nytt dll fil. Windows defender funker ikke pga dette dll file som er defektet derfor skal jeg bytte det ut med en ny jeg har funnet på nette. Melding jeg får: Målmappetilgang Avslått Du må ha tillatelse får å utføre denne handlingen Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 (endret) Du må sette defender til alltid vise ikonet på oppgavelinjen. Du må stoppe servicen "windows defender". Du må trykke på ikonet for defender i oppgavelinjen og velge avslutt. Du må ta ownership fra "trusted installer" på dll filen til din account. Du må editere inn "full control" på den til din account. Da får du lov å skrive/kopiere over den. Testet OK. Btw: Ikke bruk dll du fant på nettet (ikke sikkert det er rett fil versjon). Bruk windows vista search sok etter MsMpRes.dll , merk av for søk i ikke indekserte lokasjoner og i skjulte/system mapper. Du finner en orginal av den i en undermappe av c:\Windows\winsxs Hos meg ver det i "C:\Windows\winsxs\amd64_security-malware-windows-defender_31bf3856ad364e35_6.0.6000.16386_none_b1a48a5213a17927" Bruk den til kopiering. Endret 13. september 2008 av syar2003 Lenke til kommentar
XuserX Skrevet 13. september 2008 Forfatter Del Skrevet 13. september 2008 Windows defender funker ikke på grunn av den filen som er defektet og er på 0 bytes Hvordan gjør jeg dette: Du må ta ownership fra "trusted installer" på dll filen til din account. Du må editere inn "full control" på den til din account. Jeg har søkt etter dll filen i C:\Windows\winsxs\ mappen der jeg fant 4 stk hvilken bør jeg velge. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 (endret) Høyreklikk på de se på egenskaper/properties og detaljer fanen for versjon timestamp og velg den med den nyeste datoen. Ta eierskap av fil og endre aksess rettigheter. Se først her: http://neosmart.net/forums/showthread.php?t=1257 Bruk så edit knappen for endring av rettigheter til full control. Endret 13. september 2008 av syar2003 Lenke til kommentar
XuserX Skrevet 14. september 2008 Forfatter Del Skrevet 14. september 2008 Fikk det til problemet er løst Takker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå