Gå til innhold

Jeg bestilte bærbar fra komplett hvilket OS er med ?

Anbefalte innlegg

Jeg bestilte bærbar på komplett som er på vei til meg nå.

Og under specs så står d

Operativsystem - Microsoft Windows Vista Business / XP Professional-nedgradering - Dansk / Engelsk / Finsk / Norsk / Svensk

Hva vil dette si ? jeg vil fryktelig gjerne bruke XP, betyr dette at jeg kan velge mellom disse 2 når jeg får maskinen eller betyr det at en av disse er allerede installert (Vista) og at hvis jeg skulle hatt XP skulle jeg ha sagt ifra til komplett eller hva ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mnneii... er ikke helt sikker. Men tror det følger med en «avtale» om at du kan nedgradere den installerte Vista-en til XP, om du skjønner. Tipper harddisken er oppsatt på auto-install når du starter den første gang. Så dette må du tenke gjennom før du fyker av gårde første gang. Dansk, svensk osv... trenger du ikke å tenke på.

Grunner er i følge media at mange ikke vil bruke Vista ennå, derfor er det sikkert en speialavtale på softwaren som følger med, at du «får lov» til å nedgradere til siste XP. Med støtte en stund fremover....

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Svaret er at du får Vista forhåndsinnstallert med mulighet for å nedgradere til XP Pro.

Det funker fint, men du får ikke installert noe av dette på en annen maskin, og Vista må man lage backup av viss man ska ha XP Pro.

Ja, det var nok som jeg trodde. Kanskje ikke den enkleste løsningen for en som bare har interesse av XP, men.

Flott at du kommer med en oppklaring på saken!

Lenke til kommentar
En liten digresjon: Fin avatar du har!! Hadde en sånn Sinclair ZX Spectrum en gang i tiden. Gjett om den hadde vært morsom å hatt.

Spiste Commodore/Vic til frokost den og var fremdeles sulten etterpå :)

Hehe, ja temmelig spesiell den der. Husker godt da jeg og en kompis koblet ledningene inne i telefonrøret og inn/ut på lyd-interface-et. Til våre foreldres store fortvilelse klarte vi faktisk å utvekle programmer på denne måten! Litt stilig ettersom dette var VELDIG før det ble vanlig med telefon-modem i de norske hjem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...