Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Liker en jente, kan det bli noe?


Gjest Den anonyme geoparden

Anbefalte innlegg

Gjest Den anonyme geoparden

Hallo, det har seg sånn at jeg nå går i 10.klasse, og har gått i samme klasse som en jente jeg har fått følelser for i 3 år nå. Det er først nå i det siste at vi har hatt mer kontakt. For nå pleier vi som regel å henge sammen i midttimene. "vi" er 4-6 gutter og 3-5 jenter. Hun er da en av dem. Etter at jeg la hun til på MSN for rundt 1-2 uker tilbake har hun som regel startet å snakke med meg, og vi har snakket en del. På skolen har vi det som alltid veldig morsomt, men da er vi jo mange. Det virker som om hun liker meg litt, tror jeg.. Eller har jeg gått i venne-fellen? Hva tror dere? hva burde jeg gjøre? se henne inn i øyene på skolen? Spørre om hun blir med å finne på noe? (det er jo helg nå :)), eller? Hvordan skal jeg gå frem? hvordan skal jeg si at jeg liker henne, uten å si det direkte osv?

 

Snakket med henne på MSN nå for litt siden. Men så gikk hun å la seg.. Så sendte jeg "Natta ***** ;) Sov godt og drøm søtt^^

 

Var det smart? xD Hun har ikke svart enda.. mest sannsynlig fordi hun sover -.-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hallo, det har seg sånn at jeg nå går i 10.klasse, og har gått i samme klasse som en jente jeg har fått følelser for i 3 år nå. Det er først nå i det siste at vi har hatt mer kontakt. For nå pleier vi som regel å henge sammen i midttimene. "vi" er 4-6 gutter og 3-5 jenter. Hun er da en av dem. Etter at jeg la hun til på MSN for rundt 1-2 uker tilbake har hun som regel startet å snakke med meg, og vi har snakket en del. På skolen har vi det som alltid veldig morsomt, men da er vi jo mange. Det virker som om hun liker meg litt, tror jeg.. Eller har jeg gått i venne-fellen? Hva tror dere? hva burde jeg gjøre? se henne inn i øyene på skolen? Spørre om hun blir med å finne på noe? (det er jo helg nå :)), eller? Hvordan skal jeg gå frem? hvordan skal jeg si at jeg liker henne, uten å si det direkte osv?

 

Snakket med henne på MSN nå for litt siden. Men så gikk hun å la seg.. Så sendte jeg "Natta ***** ;) Sov godt og drøm søtt^^

 

Var det smart? xD Hun har ikke svart enda.. mest sannsynlig fordi hun sover -.-

 

 

Hehe...har vært der, men jeg vil si at denne jenta er som på axe-reklamen etter det assa :thumbs:

 

Men hvordan du sier at du liker henne på en "inn-direkte" måte...hmmmm

 

Jeg ville spurt noe sånt: "Har du lyst å finne på noe i dag eller er du opptatt"?

Hun: "Ja, hva da"? (DET ER HER SVARET LIGGER. Du må selv bedømme om dette svaret er "ja jeg liker deg og jeg vil gjerne bli med" ut i fra personlighete som vi ikke kjenner)

Du: "Veit ikke helt...kanskje på kino? Lyst til å se *****"?

 

 

Sånn som jeg kan se det har dere noe på gang i fremtiden.

 

 

PS: Blir kinoen sukse kan du spørre om hun vil bli sammen med deg. Da er svaret krystall klart

Lenke til kommentar
Gjest Leoparden

ok ;D Takk for svar på denne natten! :) Skal spørre hun om det i morgen! :)

Men hvordan vet man om kinoen er vellykket? xD Og hva skal jeg eventuelt gjøre under kinoen? ingenting? :S xD Forslag til hvilken film vi kan se da?

Lenke til kommentar
Gjest geoparden
Kino er fail. Dere må kunne snakke og gjøre noe sammen. På kino stirrer dere bare på skjermen. Kanskje hu legger hode sitt inntil deg, men that's it.

 

Var dette jeg var litt redd for også.

Lenke til kommentar

Trur kino går fint så lenge de kjenner hverandre forholdsvis godt. Hun veit hvem hun sier jatakk til en date med liksom. Men tror dere burde planlegge noe å gjøre etterpå, pizza f.eks. Det som er bra med å gå på kino med noen man kjenner godt, men liksom aldri har vært aleine med, er at man alltid har noe å snakke om etterpå. Jeg pleier ikke å være noe tilhenger av kinodate, men så lenge det er med noen man kjenner fra før, sier jeg "go for it." Det kan også være bra for å teste ut hvor interessert hun er. Hvis hun legger handa si "lett tilgjengelig," kan du komme borti den tilfeldig, eller legge din helt innat, om hun ikke flytter sin da, kan du forsiktig ta tak i hennes hånd. Gi henne sjans til å flytte sin før du tar tak i den, så veit du helt sikkert om hun vil. (jenter er lure og snodige, vi legger somregel ting tilrette for gutten, men venter likevel på at han skal ta initiativ.) Møt gjerne blikket hennes også etter du har "fanget" hånda, og gi henne et smil. Hvis hun smiler tilbake, kan du etterhvert prøve deg på et lite kyss.. Ikke vær redd for å slippe hånda for å få nytt tak/åpne brusen, da får du samtidig "trent" på det, og finni ut om det fremdeles er greit!..

Ikke vent for lenge med å invitere nå som dere har fått god kontakt, da kan du fort havne i "vennefellen.."

Lenke til kommentar
Gjest Geoparden

ok, hehe. Jeg har forreste cøliaki (tåler ikke gluten, som blandt annet er i hvetemel), så viss vi skal spise pizza, så tror hun kanskje det er litt rart? :p eller nei.. det tenkte jeg ikke på.. hun vet jo at jeg har det fra før av xD Vi hadde jo heimkunskap (eller mat og helse, som det heter nå) sammen i 9. klasse, hehe :p

 

Men uansett, glutenfri pizza smaker.. ja... forferdelig :p

Lenke til kommentar
ok, hehe. Jeg har forreste cøliaki (tåler ikke gluten, som blandt annet er i hvetemel), så viss vi skal spise pizza, så tror hun kanskje det er litt rart? :p eller nei.. det tenkte jeg ikke på.. hun vet jo at jeg har det fra før av xD Vi hadde jo heimkunskap (eller mat og helse, som det heter nå) sammen i 9. klasse, hehe :p

 

Men uansett, glutenfri pizza smaker.. ja... forferdelig :p

 

Det er lov å velge noe annet.. dere har sikkert noen andre restauranter i nærheten, eventuellt kafè. Saken er at det fort blir så rart å bare dra hjem hver for seg etter en kino.

Lenke til kommentar
Kommer jo an på hva du har i nærområdet, hvor gammel du er og hva du selv liker å gjøre..

*gå tur i skogen evnt en fjelltopp i nærheten.

*noe fysisk (basket, bowling, klatring, fotball, svømmehallen, riding, sykkeltur ++) Man blir utrolig godt kjent med hverandre når man gjør noe fysisk sammen og man har store muligheter for litt flørting..

*dra på epleslang.

*spørre om hun vil være med på fest (hvis du har noe planlagt til helgen..)

*Brettspill/kortspillkveld sammen med et par av dine venner..

*kafe eller restaurant.

Ikke ta ho med på kino så tili i "forholdet," man får liten eller ingen kontakt der. Og hvis du alikevel skulle finne på å gjøre det er det lurt å ha avtalt/planlagt noe å gjøre etterpå, ellers blir det lett bare rar og dum stemning..

 

Dette er råda jeg kom med i en annen lignende post..

Lenke til kommentar
ok ;D Takk for svar på denne natten! :) Skal spørre hun om det i morgen! :)

Men hvordan vet man om kinoen er vellykket? xD Og hva skal jeg eventuelt gjøre under kinoen? ingenting? :S xD Forslag til hvilken film vi kan se da?

 

Kinoen er en suksees om hun ler og smiller og sånt under og etter filmen. Og om hun sier eller gir tegn til at hun har hatt det fint.

Lenke til kommentar
Gjest Geoparden

Ok, det virker som om hun er litt intresert, hehe, snakket med hun i stad ( på msn, lol ) og spørte om hun ble med på å finne på noe en dag.. Hun sa : " Ja, okey ;)"

 

Tar det som et ja? :p Så er det det å finne ut når, hvor og hva da xD

Lenke til kommentar

Jeg har AKURATT det samme problemer, uten at jeg ikke går på skole med henne. Går også i 10ene, liker henne, vet ikke om hun liker meg.

Det eneste "intime" vi har gjort, er at jeg holdt henne på hoftene mens vi danste (ikke slowdance da..) - Vi har snakket i nesten 2md med sms og msn, og vi er begge ganske opptatt i ukedagene og helgene. (Ikke det at jeg ikke kan være sammen med henne...)

Kan dere hjelpe meg?

Alle vennene mine sier jeg burde si det, men så har jeg lest litt, og folk sier at følelsesmessig snakk kan skremme dem bort. Hjelp?!

:S

Lenke til kommentar
Gjest Geoparden

Tror kanskje jeg skal laste ned en film eller no, å spørre om hun vil komme bort å se på :p Hun velger selvsagt filmen :p Så er det bare å handle inn godteri og brus, wee :p

Babbo, jeg sender deg MSN-adressen min fra brukeren jeg har her, ok? Vil gjerne prate med deg, hehe.

Lenke til kommentar

Joda.. men sant, hun er borte ganske ofte i helgene, f.eks nå som hun skal til Kristian sand (Bor i Stavanger) - er det litt kjipt, og begger er liksom opptatt i helgene og med skole. Vi er ikke nerder, men vi vil ha gode karakterer liksom. Vi har ALT til felles. Men tusen takk for rådet Geoparden, jeg har lagt deg til på MSN. :!:

 

Jeg skal prøve å gjøre noe, og nå som jeg nettopp har fått min egen leilighet (Egent dør, bad osv) under huset, blir det kanskje lettere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...