jespah Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Nettopp skaffet meg Samsung LE40A656, men får ikke spilt av video fra pc på den. Jeg har scartkontakt i TV'en som videre til pc er en todelt kabel med hver sin inngang i pc. Når jeg velger riktig kanal på tv'en så står det bare "ingen signal". Har ikke mulighet å teste med hdmi, da min stasjonære er for gammel til dette. Er det noen innstillinger jeg må gjøre på pc'en først? Tidligere på min gamle CRT tv, fikk jeg lyd, men ikke bilde, av uviss grunn, med denne tilkoblingen. Noen som har tips? Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 je trenger litt mere informasjon hvilke utganger et denne kabelen koblet til på pcen ? hvilket skjermkort ( produsent ) er det i pcen ? hvis du har et skjermkort fra ATI/AMD så bruker du catalyst for å velge den ekstra skjermen og aktiverer den i tillegg må oppløsningen fra skjermkortet stemme med tv-en sin støttede oppløsning hvis du har valgt å se på riktig inngang på tven skulle du kunne høre lyden på fra pcen på tven når du spiller den av ps: det er greit å skille mellom hva som er inngang og utgang. når et signal går ut fra noe så er det en utgang ( som f.eks fra et lydkort ) når et signal kommer inn er det en inngang ( som f.eks scart tilkoblingen pv tv-en) Lenke til kommentar
jespah Skrevet 13. september 2008 Forfatter Del Skrevet 13. september 2008 je trenger litt mere informasjon hvilke utganger et denne kabelen koblet til på pcen ? hvilket skjermkort ( produsent ) er det i pcen ? hvis du har et skjermkort fra ATI/AMD så bruker du catalyst for å velge den ekstra skjermen og aktiverer den i tillegg må oppløsningen fra skjermkortet stemme med tv-en sin støttede oppløsning hvis du har valgt å se på riktig inngang på tven skulle du kunne høre lyden på fra pcen på tven når du spiller den av ps: det er greit å skille mellom hva som er inngang og utgang. når et signal går ut fra noe så er det en utgang ( som f.eks fra et lydkort ) når et signal kommer inn er det en inngang ( som f.eks scart tilkoblingen pv tv-en) Nå er jeg dårlig på navn på kabler o.l., men den ene er som en standard headset kabel, den andre er rundt og har fire tynne pinner og en noe større pinne øverst. Vanskelig å forklare. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 du har altså koblet lyden til lyd utgangen på pcen med en minjack og og en svideo kabel til skjermkortet. uansett så må tv utgangen aktiveres i kontroll programet for skjermkortet. om du bruker et radeon kort så heter kontrollprogrammet catalyst nå er det også slik at jeg kjenner bare til hvordan catalyst er siden jeg for det meste har brukt skjermkort produser av ATI og dere samarbeids produsenter Lenke til kommentar
jespah Skrevet 14. september 2008 Forfatter Del Skrevet 14. september 2008 du har altså koblet lyden til lyd utgangen på pcen med en minjack og og en svideo kabel til skjermkortet. uansett så må tv utgangen aktiveres i kontroll programet for skjermkortet. om du bruker et radeon kort så heter kontrollprogrammet catalyst nå er det også slik at jeg kjenner bare til hvordan catalyst er siden jeg for det meste har brukt skjermkort produser av ATI og dere samarbeids produsenter Det skal vel ikke være noe hokus-pokus. Jeg har aktivert den, men får likevel "ikke signal" på tv'en. Er det en annen kabel jeg kan prøve og bør bruke framfor denne? Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Er det en annen kabel jeg kan prøve og bør bruke framfor denne? Dersom "denne" er en "scartkontakt i TV'en som videre til pc er en todelt kabel med hver sin inngang i pc", så ja. Det høres lugubert ut. Har TV-en VGA-inngang? DVI-inngang? HDMI-inngang? Har PC-en VGA-utgang? DVI-utgang? HDMI-utgang? Lenke til kommentar
jespah Skrevet 14. september 2008 Forfatter Del Skrevet 14. september 2008 Er det en annen kabel jeg kan prøve og bør bruke framfor denne? Dersom "denne" er en "scartkontakt i TV'en som videre til pc er en todelt kabel med hver sin inngang i pc", så ja. Det høres lugubert ut. Har TV-en VGA-inngang? DVI-inngang? HDMI-inngang? Har PC-en VGA-utgang? DVI-utgang? HDMI-utgang? Tv'en har vga og hdmi inngang, men ikke dvi. Pc'en har kun dvi, da dette er en eldre pc. Hva er forøvrig å anbefale? Jeg koblet min bærbare med tv'en via hdmi, noe som funket enkelt og greit. Men, når jeg skulle se Prison Break i 720p, spilte den lyd, men viste ikke bilde, da ble vlc ruta svart. Noen forklaring på det? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Jeg koblet min bærbare med tv'en via hdmi, noe som funket enkelt og greit. Men, når jeg skulle se Prison Break i 720p, spilte den lyd, men viste ikke bilde, da ble vlc ruta svart. Noen forklaring på det? F.eks. sett TV som hovedskjerm (primary display). Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Tv'en har vga og hdmi inngang, men ikke dvi.Pc'en har kun dvi, da dette er en eldre pc. Hva er forøvrig å anbefale? VGA (analog) er vel en langt eldre måte å overføre bilde fra PC til skjerm enn DVI (digital), så det det er neppe fordi PC-en er gammel at den ikke har VGA. Men, de har mye sannsynlig utstyrt den med en DVI-I som inneholder både digitale og analoge signaler i samme utgang, og da kan du bruke en DVI-VGA-kabel eller overgang. (Det lærte jeg her.) Eller, du kan bruke DVI-HDMI-kabel eller overgang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå