Fløffy Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Har planar om å sette opp ein server eg kan bruke til det meste. Database, apache, filserver osv.. Har satt isaman ei lita handlevogn og det hadde vore bra om nokon hadde nett sitt i gjennom om hardwaren er brukandes. Her er handlevogna. Takkar for svar. Lenke til kommentar
Digitalis Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Har planar om å sette opp ein server eg kan bruke til det meste. Database, apache, filserver osv.. Har satt isaman ei lita handlevogn og det hadde vore bra om nokon hadde nett sitt i gjennom om hardwaren er brukandes. Her er handlevogna. Takkar for svar. Holder i massevis dette. Hvis du skal bruke linux software ville jeg hatt en liten disk som systemdisk. Mener det er bedre med egen systemdisk enn flere partisjoner på en stor disk, spesielt hvis du gir serveren store arbeidsmengder. Lenke til kommentar
Fløffy Skrevet 14. september 2008 Forfatter Del Skrevet 14. september 2008 Har liggande ein 80 gig Western digital IDE eg teinkte eg skulle bruke til system disk. Nokon som har noko tips om OS til serveren ? Reknar med det er ubuntu som er noko men vist nokon veit om noko som kan vere betre å sei ifrå. Lenke til kommentar
GZ~ Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Hvordan vil det fungere med freenas til dette systemet? Jeg er ute etter et oppsett som kan være et alternativ til en ferdig nasboks, og dette ser jo ut til å være et godt alternativ. Vet du hvordan dette systemet er støymessig? Vil prosessoren produsere mye/lite varme? Lenke til kommentar
Fløffy Skrevet 15. september 2008 Forfatter Del Skrevet 15. september 2008 Prosessoren kan produsere maks 65 watt så trur ikkje den blir så heit ved god kjøling. Korleis systemet vil fungere med freenas anar eg ikkje. Lenke til kommentar
Gordion Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Ville ha byttet ut CPUen med E5200. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå