olavh Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 TV2 har bestemt seg for å bli mer kyniske når den nye TV-rettigheten trer i kraft fra neste sesong. Det medfører at kun VIF, Brann og RBK vil bli sendt på den landsdekkende kanalen kl 20 på søndager og 19 på mandager, fordi de er de lagene med flest tilskuere og er fra de største byene. Resten av lagene blir nedprioritert av kanalen. Men hvorfor gjør de dette? Samtlige av de tre lagene er middelhavsfarere i årets eliteserie. Greit nok at de antas å være de beste lagene i Norge, men burde de ikke vise bredden av norsk fotball og ikke bare de tre antatt beste lagene. I mange europeiske ligaer er ikke dette uvanlig. Ta f.eks England, der Man. United, Chelsea, Arsenal og Liverpool alltid blir å finne på de fire øverste plassene ved sesongslutt. De er også de mest populære lagene, både i og utenfor England, og vises følgelig mye på tv. I Norge er det kun Rosenborg som over tid har holdt seg i toppen av norsk fotball over en lengre periode (13 strake seriegull fra 1992-2004), men det begynner å bli en stund siden nå. Utenom det er det få lag som har utmerket seg som et topplag over tid, kanskje bortsett fra Stabæk. Så hvorfor kan ikke TV2 variere litt på hvilke lag de setter opp som hovedkamp? For Norge har ikke et lag som år etter år tar medalje i serien, slik som mange andre ligaer har. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 TV2 har betalt penger for å ønske å tjene penger. Det er vel alt som trengs å sies om saken. Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 TV2 er noen suppegjøker som jeg håper mister alt av fotball! De har ansvar for å dekke fotballen og gi et goft tilnud til seerne, ikke bare VIF, RBK og Brann-supportere! Lenke til kommentar
Havard_92 Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Ja dette her er helt idiotisk. Men det er vel sånn de forsåvidt har holdt på i mange år nå... Man kan ikke sammenligne dette med utlandet. I England så er det 4 gode lag, og 16 ''dårlige'' lag... Mens i Norge er det veldig jevnt og alle kan slå alle. Lenke til kommentar
Husam Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Herregud, prøver dere å være dumme? TV2 må i motsetning til NRK tjene inn pengene du bruker på fotballen ved hjelp av å få flest mulig seere. Og det kan da ikke være så vanskelig å skjønne at dette ikke handler om hvem som er gode og dårlige!? Brann, VIF og RBK har supportere, Odd, Ham Kam, Stabæk osv har nesten ingen. TV2 driver ikke veldedighet om det er det dere tror. At denne diskusjonen kommer opp hver gang det blir snakk om TV-avtaler innenfor fotballen viser hvor lite folk skjønner om TV2's interesser her. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Jay! Vi slipper å kjøpe SUMO og gudvethva for å se Brann på TV! Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 TV2 er noen suppegjøker som jeg håper mister alt av fotball! De har ansvar for å dekke fotballen og gi et goft tilnud til seerne, ikke bare VIF, RBK og Brann-supportere! TULL!!! De har betalt for EN kamp i uka, søndagskampen kl 20.00 - den har de betalt MASSE cash på, og kan velge seg ut EN kamp for den pengesummen. Hva velger du da? En kamp som gir deg 300 000 seere eller en kamp som gir deg det dobbelte?? Lenke til kommentar
covah Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 TV2 er noen suppegjøker som jeg håper mister alt av fotball! De har ansvar for å dekke fotballen og gi et goft tilnud til seerne, ikke bare VIF, RBK og Brann-supportere! Nei, det eneste "ansvaret" Tv2 har, er å tjene penger. Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Når TV2 har hatt hele pakken, har de hatt et ansvar og greid rimelig godt å bgalansere kampene. Når de nå bare har hovedkampen og 3. kampen (mandag), så skjønner jeg godt at de velger etter lommeboken. Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Alastor: De har mandagen også vett du. Selvfølgelig velger de den største og viktigste kampen på søndag klokka 20:00, slik har det alltid vært, men på mandagen synes jeg de kan vise lag som Start, Fredrikstad, Lyn osv. Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 vil de sende resten på TV2 sport? Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Nei, Lyse har jo kjøpt rettighetene vett du Lørdagskampen går på NRK, så de eneste kampene som sannsynligvis ikke går på "vanlig" TV er "søndag klokka 18"-kampene, altså de i hovedrunden. Er det klart hvilken plattform man trenger for p se disse neste år? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Alastor: De har mandagen også vett du. Selvfølgelig velger de den største og viktigste kampen på søndag klokka 20:00, slik har det alltid vært, men på mandagen synes jeg de kan vise lag som Start, Fredrikstad, Lyn osv. Nei. TV2 Zebra har mandagen. TV2 Zebra er deleid av TV2 og Telenor. Og ja, på mandagen er det så og si nødt til å bli et halvkjent lag, da det er 3. valget . Lenke til kommentar
Benitez Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Gjesp. Kom igjen Troillan! Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Alastor: De har mandagen også vett du. Selvfølgelig velger de den største og viktigste kampen på søndag klokka 20:00, slik har det alltid vært, men på mandagen synes jeg de kan vise lag som Start, Fredrikstad, Lyn osv. Nei. TV2 Zebra har mandagen. TV2 Zebra er deleid av TV2 og Telenor. Og ja, på mandagen er det så og si nødt til å bli et halvkjent lag, da det er 3. valget . Vil nå si nesten alle lagene i Tippeligaen er mer enn halvkjente. Serien er så jevn at det er vilt. Håper bare så mange som mulig av Starts bortekamper går på TV Lenke til kommentar
Lurvefranzen Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Er ikke så mye mer å forvente av TV 2 dette her, men om man absolutt vil se kampene hjemmenifra så er det vel verdt en investering der man kjøper alle kanalene som viser alle kampene? Som TV 2 Sport gjør i år, 150 kr/mnd der man får tilgang til absolutt alle kampene, enten via TV2, TV2 Zebra eller Sport 1,2,3,4,5. Neste år blir det en ny løsning, men prisene blir helt sikkert noenlunde det samme. Enten så får man kjøpe seg disse kanalene, eller komme seg på arenaene der kampene faktisk spiller. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Jeg skjønner veldig godt at TV2 gjør dette. Hadde jeg vært ansvarlig for fotballen i TV2, hadde jeg gjort akkurat det samme. Når de bruker så ekstremt mye penger på kampene, skjønner jeg godt at de ønsker seg seere. TV2 driver butikk, ikke veldedighet. Egentlig skulle jeg ønske VIF ikke var med i det trekløveret. Jo færre kamper som sendes på TV, jo flere folk er det på tribunen. Lenke til kommentar
stonebro Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Hva skal TV2Sport sende nå når de ikke lenger har rettighetene til TL? Spansk? Kommer neppe til å lønne seg. Dessuten er hele greia dobbelt ulønnsomt for meg, siden jeg gjerne vil se litt spansk fotball OG Tippeligaen, altså sånn som det er på TV2Sport for øyeblikket. Så nå må jeg abbonnere på TO ekstra kanalpakker (@~160-200 pr. mnd) for å få dette? Det koster å være fotballinteressert, gitt. Lenke til kommentar
olavh Skrevet 29. september 2008 Forfatter Del Skrevet 29. september 2008 Jeg skjønner veldig godt at TV2 gjør dette. Hadde jeg vært ansvarlig for fotballen i TV2, hadde jeg gjort akkurat det samme. Når de bruker så ekstremt mye penger på kampene, skjønner jeg godt at de ønsker seg seere. TV2 driver butikk, ikke veldedighet. Egentlig skulle jeg ønske VIF ikke var med i det trekløveret. Jo færre kamper som sendes på TV, jo flere folk er det på tribunen. Synes TV2 burde sendt kamper som kan være interessante, som nødvendigvis ikke trenger inneholde VIF, RBK og Brann. F.eks så kunne AaFK-Molde, Viking-Start vært interessante kamper. Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Lokaloppgjør som du nevner er det vel heller nærliggende å tro at folk vil møte opp på (både borte- og hjemmesupportere), istedenfor å se dem på tv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå