Gå til innhold

2 PSU'er

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt til å koble til 2 PSU'er, men er ikke helt sikker på hvordan jeg kan få begge til å starte når jeg trykker på PowerKnappen på kabinettet. Er det noen som vet hvordan jeg kan gjøre det, eller vet om en detaljert guide?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, dette er i grove trekk hva jeg gjorde (fremgangsmåten her er beskrevet helt uten kosmetiske forbedringer)

PSU #2: Jorde pin#8 ved å koble den sammen med en hvilken som helst sort kabel, isoler med krympestrømpe.

PSU #2: Kutt en sort kabel og pin#14, terminer dem med en HUN-molex pluggs (samme plugg som går inn i HDD f.eks)

PSU #1: Kutt en sort kabel (jord) og pin#14, terminer BEGGE ender av kablene med HAN-molex plugger. Forsikre deg om at fargene matcher (i mitt tilfelle sort til sort og grønn til grønn)

Koble sammen HAN pluggene fra PSU#1 i en Y-splitter som har 2 HUN plugger og en HAN plugg.

Koble HAN pluggen fra PSU#1 y splitteren til HUN pluggen fra PSU#2 (forsikre deg om at fargene matcher)

Og vips, nå skal det virke. Men, nå har du et hav av kabler å dytte i maskina så enkelte kosmetiske forbedringer vil nok være på sin plass.

Lenke til kommentar

Kan man ikke paralell-koble 2 psuer da?

Paralell-kobler man 2 på 300 så får man jo en på 600.

Er jo teoretisk sett bare og ta ATX kontaktene og koble sammen de samme ledningene fra hver kontakt, hvis du skjønner.

Spenningene vill jo bli mye mere stabile da.

Eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...