Earlskruf Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Kom til å tenke på at jeg ikke har postet bilder på en god stund, så savnet ga meg mine kvaler, så redigerte 3 bilder. Konstruktiv kritikk kan gjerne være rettet mot photoshop-perspektiv. Noen kommer sikkert til å kritisere den selektive rødfargen på det ene. Hørte forøvrig på Cat-Stevens som inspirasjon. Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 #2 var utrolig kult. Likte den matte fargen du har brukt. Virker nesten som at alle personene har stoppet opp for deg på bildet. Lenke til kommentar
Earlskruf Skrevet 12. september 2008 Forfatter Del Skrevet 12. september 2008 ja så det først når jeg drev å redigerte det, prøvde forøvrig litt selektiv blurring for å få frem dette mer. Spesielt de to på venstre side minte meg mye om zombier Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Herlig! Nr2 var konge, det samme gjelder nr3! Jeg er usikker på eneren. Hvordan gikk du fram for å få til dette? Exif? Lenke til kommentar
Earlskruf Skrevet 12. september 2008 Forfatter Del Skrevet 12. september 2008 Raw/photoshop(kom med litt mer spesifikk). hva er exif? Forøvrig skuffet over at ingen nevner nr.1 favorittbildet så langt Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Nr. 1 er litt mørkt, spesielt i ansiktet til mannen. Ellers liker jeg motivet og idéen godt. Fargene er også gode. Nr. 2 er kult, spesielt fargene. Kanskje med unntak av at rødfargen er såpass sterk, men liker at du ikke har gjort det til et bilde med bare gråtoner. Mitt favorittbilde av de tre. Nr. 3 gir meg en slags Holga-feeling, uten at jeg helt kan si hvorfor, da jeg ikke har så mye erfaring med Holga-bilder. Jeg klarer ikke helt å bestemme meg for om jeg liker det eller ikke. Det likner litt på et "oi, der kom jeg borti utløseren"-bilde, men samtidig så synes jeg det er litt kult. Lenke til kommentar
emero Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 syke mange bergensere her på forumet ikke at det behøver å være negativt liker effekten veldig godt. spesielt nr 3 synes jeg var særdeles artig. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Det siste bildet ser litt toycam ut, det er jeg enig i. Ikke så verst. Men når det gjelder kritikk av etterbehandling så overlater jeg det til de som er mer laborant enn meg. I mine øyne har du klart å ødelegge et godt bilde, men i det første har du truffet noenlunde. Sett bort fra en ting, jeg ville tonet ned lerretet på staffeliet. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Klarer ikke helt å sette fingern på det, men jeg syns at det siste bildet er helt glimrende. Lenke til kommentar
Alchemist: Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Liker veldig godt nr3. Følelsen av perspektiv er veldig bra, og linjen de tre personene til høyre i bildet skaper, ble veldig bra. Fikk med en gang jeg så det tanker om den klassiske fremstillingen av menneskets evolusjon, noe som er gøy, men litt trist at den ikke fullføres helt. Uansett veldig spennende bilde. Kanskje det kan rettes opp litt? Lenke til kommentar
Kiro Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Må bare si at bilde nummer 2. var utrolig bra Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Etter å ha studert det litt nærmere så har jeg faktisk forelsket meg i bildet nr. 2 også. Lenke til kommentar
Carny Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 #2 og #3 ble veldig bra. #1 ble litt for over-redigert for min smak. I alle fall til akkurat det motivet. Ellers veldig bra. StreetPhotography er vanskelig å få til på en bra måte syns jeg. Lenke til kommentar
Earlskruf Skrevet 15. september 2008 Forfatter Del Skrevet 15. september 2008 Artig med de forskjellige smaksløker enhver har. Jeg var veldig fornøyd med nr.1 i utgangspunktet mens nr 2 og 3 var randoms som jeg opprinnelig hadde glemt og lagt til siden. Rart hva du kan få til med redigering av bilder, selv de mest halvhjertede kjedelige bilder kan plutselig få en ny dimensjon ovenfor seg. Synd at ikke andre tar seg litt tid med skyggelegging, farger, og hundrevis av andre spesifikke ting du kan gjøre med et bilde(selv om disse kanskje ikke er representable, mtp perfekt redigering)Ser så uendelig mye potensiale her på denne siden med i utgangspunktet ganske bra bilder, men dårlig resultat fordi kameramannen i utgangspunktet ikke har fått fram det som faktisk er vakkert. Artig med de forskjellige smaksløker enhver har. Jeg var veldig fornøyd med nr.1 i utgangspunktet mens nr 2 og 3 var randoms som jeg opprinnelig hadde glemt og lagt til siden. Rart hva du kan få til med redigering av bilder, selv de mest halvhjertede kjedelige bilder kan plutselig få en ny dimensjon ovenfor seg. Synd at ikke andre tar seg litt tid med skyggelegging, farger, og hundrevis av andre spesifikke ting du kan gjøre med et bilde(selv om disse kanskje ikke er representable, mtp perfekt redigering)Ser så uendelig mye potensiale her på denne siden med i utgangspunktet ganske bra bilder, men dårlig resultat fordi kameramannen i utgangspunktet ikke har fått fram det som faktisk er vakkert. og her gikk editen bananas, sry Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå