Gå til innhold

CDROM i win98


Anbefalte innlegg

Jeg regner med at det er et par her som har spesialisert seg på Windows 98 da det var tingen... :)

 

Jeg har en gammel p100 som jeg har formatert hd'n på, og prøver å installere win98 på nytt. Desverre finner ikke MS-DOS stasjon E: (cd-rom'en), så det blir heller vanskelig...

 

Hva skal jeg gjøre for å få cd-rom'en til å virke? :shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Halla!

Du må boote fra cd-rom`en, når de tre valgene kommer opp, velger du at du skal starte intellasjonsprogrammet fra cd....

Hvis det var dette som var problemet ditt, så må jeg si du har begrensede kunskaper i Dos/windows, og OS i i det hele tatt!

hehe. :D:lol::lol::D

 

jo, en ting til : hvis du ikke får startet maskinen fra cd-rom, kan du prøve en oppstartsdiskett som inneholder cd-rom drivere.

 

håper innlegget mitt var til hjelp. :woot:

 

--------------------------------------------------------------------------------------

To Clock or not to clock, that is tha question! :D

Lenke til kommentar
Halla!

Du må boote fra cd-rom`en, når de tre valgene kommer opp, velger du at du skal starte intellasjonsprogrammet fra cd....

Hvis det var dette som var problemet ditt, så må jeg si du har begrensede kunskaper i Dos/windows, og OS i i det hele tatt!

hehe. :D  :lol:  :lol:  :D  

 

jo, en ting til : hvis du ikke får startet maskinen fra cd-rom, kan du prøve en oppstartsdiskett som inneholder cd-rom drivere.

 

håper innlegget mitt var til hjelp. :woot:  

 

--------------------------------------------------------------------------------------

To Clock or not to clock, that is tha question! :D

 

 

Jeg tror at det er leggetiden for deg !

 

Han kan ikke finne CD-romèn og ikke kan du boota Win. 98 direkte

fra CD-rom hvis den hadde virket !

Lenke til kommentar

Vel, jeg har ikke cd boot som et alternativ i min Supernye bios, så det går ikke. Jeg tenkte også på cd-rom drivere, og det jeg kanskje egentlig skulle spørt om var om noen hadde dem?

 

PS: ikke for å skryte, men jeg betegner ikke meg selv som en n00b. :D men jeg skjønte godt hva du mente med det :D

Lenke til kommentar
Halla!

Du må boote fra cd-rom`en, når de tre valgene kommer opp, velger du at du skal starte intellasjonsprogrammet fra cd....

Hvis det var dette som var problemet ditt, så må jeg si du har begrensede kunskaper i Dos/windows, og OS i i det hele tatt!

hehe. :D  :lol:  :lol:  :D  

 

jo, en ting til : hvis du ikke får startet maskinen fra cd-rom, kan du prøve en oppstartsdiskett som inneholder cd-rom drivere.

 

håper innlegget mitt var til hjelp. :woot:  

 

--------------------------------------------------------------------------------------

To Clock or not to clock, that is tha question! :D

 

 

Jeg tror at det er leggetiden for deg !

 

Han kan ikke finne CD-romèn og ikke kan du boota Win. 98 direkte

fra CD-rom hvis den hadde virket !

 

 

Jah......Snakker litt i "ørska" jeg tror jeg.....kanskje jeg har utviklet en pluttselig dyleksi eller noe...samma det :wink:

Jeg trodde han skulle installere win98 på nytt, og at han ikke kunne finne cd-romen i dos for å starte installen jeg.....tror søke om lifstidsopphold hos en psykiater/øynelege jeg....

 

:yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...