stormelf Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Jeg vil bruke mobiltelefonen for å surfe på internett overalt hvor det er mobildekning. Men jeg vil gjøre dette slik at all trafikken går via hjemmenettverket mitt. Mobilen || Mobiloperatøren (krypert) || Linuxserver hjemme (passordbeskyttet eller nøkkelbeskyttet tilgang) || Proxyprogram (vasker headere og filtrer bort reklame) || Bredbåndsoperatøren (ukryptert) || Nettstedet jeg besøker Absolutte krav til opplegget: 1. Kryptert forbindelse mellom mobilen og hjemmenettverket. (Mobiloperatøren skal altså ikke kunne se selve http-trafikken, det er det kun bredbånds-ISP'en som skal kunne, altså som at jeg satt hjemme i stua og surfet.) 2. Mest mulig sikkert naturligvis, så ingen andre enn jeg og de jeg gir tilgang kan mobilsurfe via mitt hjemmebredbånd. Andre sterkt ønskede egenskaper: 3. Et proxyprogram i hjemmenettet må kunne vaske og modifisere request-headere, så nettstedene jeg besøker ikke ser at jeg bruker en mobilnettleser (altså f.eks. endrer user-agent Internet Explorer), samt vasker bort referanser til mobiloperatøren etc. En eller annen generell måte å modifisere headere er tilstrekkelig, så kan jeg finjustere det selv. 4. Et proxyprogramm i hjemmenettet må kunne blokkere det meste av reklame etc, Noe i stil med Firefox sin AdBlock, men bare at det kjører på hjemmemaskinen og ikke på den stakkars mobiltelefonen. 5. Mulighet for logging av all trafikk som går gjennom serveren. Alle forslag mottas med takk! Også interessert i å høre om alternative framgangsmåter i samme "stil". (Remote Desktop anyone..?) PS: Jeg vet at dette går ut over hastighet og at det ikke funker med HTTPS etc. jeg er bare ute etter en praktisk og sikker løsning for kommunikasjon mot helt vanlige nettsider, som ikke krever doktorgrad for å sette opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå