Laffe Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 (endret) Hei. Er det noen av dere som bruker Canal Digital bredbånd? (kanskje det ikke har noe med det ågjøre, what do i know) For det skjer noe merkelig med iTunesen;S for av og til så kommer det opp navn jeg ikke aner hvem er som plutselig kommer opp på DELT. Kan det ha noe med bredbånet? ;p For ingen av de som kommr opp er koblet på nettverket (Ingen trådløst nei) Kommer også opp på nettverket (ikke det hjemmet, men ja hpoer dere skjønner hva jeg mener) så det vil si da at det er flere som har canal pakken rundt der jeg bor som er på samme linje som eg? Endret 12. september 2008 av laffe Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 17. september 2008 Forfatter Del Skrevet 17. september 2008 Ingen som veit? Hadde vært kjekt å vite om det drar linja ned.. altså at den er egentlig går seinere enn det denskal gjøre. For det skjedde på sammedag som jeg fikk CD. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Vel, de er nok ikke på din linje men det er ikke noe ukjent fenomen at de som er på samme subnett som deg og har ting delt ut mot nettverket kan dukke opp hos andre på samme nett. Lenke til kommentar
Snoft Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 jeg har internett fra Canal Digital, men ikke oppleved det du snakker om der, interessant tho! Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 28. september 2008 Forfatter Del Skrevet 28. september 2008 Vel, de er nok ikke på din linje men det er ikke noe ukjent fenomen at de som er på samme subnett som deg og har ting delt ut mot nettverket kan dukke opp hos andre på samme nett. kk ; ) Må nesten lage ei "Skriv her" og dele filen, ihåp med de kan svare, høhø jeg har internett fra Canal Digital, men ikke oppleved det du snakker om der, interessant tho! Hmm. De jeg har snakket med som har CD, har heller ikke opplevd dette. Få vel prøve å finne ut hvem disse er. Aner jo ikke om det er folk i nærheten eller ikke. ; ) Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
ca119 Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Hey "laffe" ... Har du datamaskinen rett på Canal Digital sitt kabelmodem? Da er du rett på nett, og om du har delt ut ting kan alle se det (sålenge du ikke bruker brannmur). Så derfor tor jeg "agvg" har et poeng! Selv har jeg en bredbåndsruter koblet på kabelmodemet, slik at jeg kan ha flere maskiner på internet sammtidig og det tror jeg de fleste har/gjør. Det blir litt bedre sikkerhet da også Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2008 Jepp det er jeg Jeg får vel kjøpe meg en ruter senere. Er ikke så "irriterende". SKal først finne ut hvem dem er : ) Lenke til kommentar
PowerOfNow Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Var mange som hadde en slik løsning som deg i gamledager og da var man VELDIG sårbar for angrep, for da var ikke brannmur så veldig vanlig. putt en router i mellom slik at du får NATing av din trafikk og gjerne legg på en brannmur i samme øyeblikk Lenke til kommentar
Snoft Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Ahh, det kan være saken ja.. er bak router selv (WRT54GL med DD-WRT).. Skal prøve å dytte den ene maskinen rett inn og se hvordan det tar seg ut! Håper jeg kan finne noen andre for moroskyld! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå