kristwa Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Hei! Skal sette sammen en liten hjemme pc til min bror, han er nok ikke så kresen når vi snakker om high end CPU og skjermkort, og han har slett ikke peiling på hvordan han skal sette sammen selv, så jeg er satt på jobben Litt vanskelig kanskje å definere bruken til maskinen, det vil i alle fall ikke dreie seg om noen spill bortsett fra Flight Simulator i ny og ne. Ellers skal han surfe litt, jobbe litt (office programmer mest tenker jeg meg) og generellt vanlig pc-bruk. Er det slik at alle hovedkort blir litt bråkete (viftene) i oppstart etter hvert som pc'en blir litt eldre? Synes lyden er forferdelig i min maskin, og den var skremmende første gangen... Satte både det ene og det andre i halsen. Jeg vil aller helst unngå å utsette bror min for en slik situasjon, uten å måtte selvmodifisere viftene... Satte sammen noe slikt jeg: Abit KD7-G (KT400) Socket A AMD Athlon XP 2200+ GlacialTech CPU-Vifte Socket A/370/FCPGA -Igloo Silent Breeze 462 XP2700+ (19dBA) WD 80 GB 512 MB TwinMOS DDRAM Q-Tec Midi tower ATX 6024MD Eventuellt skjerm: Hansol 17" LCD H711 TCO-99 "Silver" eller LG 19" CRT 901B TCO-99– Prisen hadde visstnok ikke SÅ mye å si, men er det noe med dette systemet som bør byttes ut, forbedres eller kanskje gjøres stillere? Takker på forhånd for konstruktiv hjelp Lenke til kommentar
Gef Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Vilken hastighet er ramen på? Ville ikke kjøpt de skjermen...ville også kjøpt xp2400+ eller xp2500+ Lenke til kommentar
kristwa Skrevet 24. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2003 ramen er pc2700 Lenke til kommentar
kristwa Skrevet 24. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2003 men den der AMD prossessoren utnytter jo ikke PC3200 noe særlig bedre enn PC2700. Lenke til kommentar
corcky Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 st[an"]men den der AMD prossessoren utnytter jo ikke PC3200 noe særlig bedre enn PC2700. Nei.. men prismessig så er det såpass liten forskjell att du bør gå for PC3200, en eventuelll overklokking vil også bli mer sukssesfull. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå