1915 Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 har en lenovo 3000 n200 det er en laptop. skulle innstallere windows xp pro sp2. pakka inn plata og boota den. trykte enter og skulle innstallere windows. men nei, det kom at jeg måtte sjekke at harddisken sto i eller noe sånt. jeg prøvde med en annen xp plate men kom opp det samme. hvordan får jeg innstallert xp da ? :S Lenke til kommentar
1915 Skrevet 13. september 2008 Forfatter Del Skrevet 13. september 2008 BUMP! haster! Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 (endret) Du må installere drivere til harddiskkontrolleren. Trykk F3 helt i starten av installasjonen for å installere tredjeparts drivere. Du vil finne driverene på hjemmesiden til leverandøren av PCen i de fleste tilfeller. Edit: Har du prøvd å google feilmeldingen? Endret 13. september 2008 av BlueEAGLE Lenke til kommentar
1915 Skrevet 13. september 2008 Forfatter Del Skrevet 13. september 2008 hvordan innstallerer jeg dem da ? må jeg ha dem på en usb penn ? Lenke til kommentar
1915 Skrevet 13. september 2008 Forfatter Del Skrevet 13. september 2008 jeg fant driveren og lasta den ned, men det er jo en exe fil. må jeg ha den på en usb penn eller hva, hvordan ? skjønner jo ingenting med den driveren... Lenke til kommentar
Eppelsin Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 (endret) jeg fant driveren og lasta den ned, men det er jo en exe fil. må jeg ha den på en usb penn eller hva, hvordan ? skjønner jo ingenting med den driveren... Nå har jeg aldri gjort det her før (Trykket F3 og tredjeparts drivere under innstallasjon), men prøver meg på et svar allikevel. Jeg vil anta at .exe-fila egentlig er en selvutpakkende fil. Kjør den på en annen PC og pakk ut til et sted, deretter kopierer du det over på minnepennen. Hvis det ikke er en selv-utpakkende fil, så bare ha den på minnepennen (selv om jeg ikke skjønner at dette kan være tilfelle, siden det er en .exe-fil). Deretter, når du trykker F3 under innstallasjon vil jeg anta at du kan finne frem USB pennen i en meny og finne drivere der. EDIT: Er det F3 forresten? Mener å huske vagt noe om F6 som det står nedest under innstallasjon, til å begynne med, om tredjeparts drivere. Endret 13. september 2008 av Z_for_Zero Lenke til kommentar
lurifax666 Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 har samme probleme. i manualen til hovedkortet mitt står det at eg må ha nåke driver greie innpå en diskett og trykke F6 under installasjon. har endå ikkje greid å få tak i diskett.... Lenke til kommentar
Eppelsin Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Ikke så mange som har diskettstasjon i dag, går vel mest i USB-pinner osv. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Det går ikke med USB pen. Løsningen(e) er beskrevet i denne tråden. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=991813&hl= Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå